Avatar billede marzman Nybegynder
03. november 2005 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTPC server edition

Hejsa...

Jeg planlægger at købe en Stue PC. Mit problem er så at jeg har så meget lort at jeg ikke har mulighed for at bygge en maskine som har alle de harddiske og stadig er lidt lydløs.

Derfor søger jeg en type software som i min HTPC modtager "det meste data" over netværket. Altså har noget på en lokal-disk og noget gemt i nogle netværks-drev.

Evt. er det muligt at gøre det med Windows XP Media center, så den selv søger efter data på en anden maskine og danner en liste over dem. ???

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe med dette problem og/eller har kommentare til mit indlæg.

Hilsen Kenneth - marZman
Avatar billede deltadk Nybegynder
05. november 2005 - 15:51 #1
Ja det kan MCE godt, du kan mounte et network share, og angive den som et af dine movie drev i MCE. Jeg vil lige forslå dig før du går ud og invistere i MCE eller hvad du nu har tænkt dig at gøre, der findes andre produkter, ikke at jeg siger MCE ikke dur, men efter min mening er det ikke helt færdig endnu, plus det er meget vanskligt at udvikle plugins til. Der findes noget der hedder media portal http://mediaportal.sourceforge.net/ dette er gratis og opensource, der bliver udviklet plugins til dette, og det er næmt. Jeg har kørt med MCE i ca 3 måneder, det der er best ved den er det visuele, resten ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til, har været noget skuffet over den. Media portal er fra starten lidt mere spænende, det kan vanskligt at sætte op, men når det er sat op køre ret godt. Det visuele ligger lidt under MCE, men det er fint for mit vedkommende.
Media portal kan du gøre det samme med netværks drevet
Avatar billede marzman Nybegynder
06. november 2005 - 12:21 #2
Jeg har nu downloadet og installeret, Mediaportal.

Det først indtryk var at det var et OK, program. Men så begyndte det at blive langsomere og langsomere... Jeg ved ikke lige hvad der har fået det til at gøre således...

Men jeg har nu tænkt mig at prøve nogle andre programmer og forsøge mig lidt frem...

Så jeg finder det der passer mig bedst...

Men tak for tippet... og jeg lukker her med mit spørgsmål, hvis du gider lægge et svar...
Avatar billede marzman Nybegynder
17. januar 2006 - 17:42 #3
lukker...

Jeg har kigget på de forskellige men det bliver til Windows MCE da jeg finder den mest bruger venlig.