Avatar billede jhalberg Nybegynder
03. november 2005 - 20:28 Der er 3 kommentarer

Farveindstillinger i Photoshop cs2

Hvad skal jeg gøre for at få mine billeder til at se ens ud, når de åbnes med henholdsvis Photoshop CS2 og Breezebrowser/Canon Zoombrowser Ex 5.5?
Billederne ser helt naturlige ud i BB/Canon, men i CS2 ser det ud som om de har gulsot/i hvert tilfælde et meget varmere billede. Har prøvet alle mulige indstillinger i farvesettings.
Avatar billede hcma Novice
03. november 2005 - 21:43 #1
går ud fra at det vigtigste er hvordan det ser ud på print og så få skærmvisningen til at lige printet så meget som muligt.
Åbn PS -> og sæt dine colorsettings -> Working space til  Adobe RGB (1998)
Prøv så at printe et meget farvet billede ud (noget i stil med tv's prøvebillede)
Hop så ind i kontrolpanel -> Adobe Gamma og lav dine indstillinger derinde, så skærmfarverne kommer til at ligne dit "referencebillede" så meget som muligt.
Prøv så igen at se det samme billede i PS, sammenlign igen o.s.v......
Avatar billede hcma Novice
04. november 2005 - 11:54 #2
er du komme lidt videre ?
Avatar billede jhalberg Nybegynder
26. august 2008 - 08:40 #3
Spørgsmålet er ikke længere aktuelt.