Avatar billede steelman Novice
03. november 2005 - 14:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde router

Hej,

Jeg kører VoIP over Nettet, men har problemer med at det hakker og skratter når jeg bruger internettet samtidig med at jeg snakker i telefonen. Så jeg har brug for noget "udstyr" som kan styre trafikken så der bliver tildelt en hvis båndbredde til VoIP når det er nødvendigt.
Jeg har i øjeblikket en trådløs router D-Link DI-624 og Sipura 2100 (som desværre kun har QoS på upstream).

Så jeg er på udkig efter enten en VoIP adaptor med router som har "ordentlig" QoS eller kan tildele fx 80kbit/s når telefonen bruges. Eller en trådløs router hvor man på en enkelt port kan fast tildele båndbredde.

Jeg har kigget rundt på edbpriser.dk, men har ikke kunnet finde noget som jeg kan bruge. Er der nogen herinde der kender til noget relevant udstyr?

/Steelman
Avatar billede jengholm Nybegynder
03. november 2005 - 22:01 #1
QoS på udstyret er da en start, men hvis du vil sikre en "ren" samtale skal du også have QoS på linien.
Avatar billede steelman Novice
04. november 2005 - 14:50 #2
Det er jeg klar over, men uden er det da helt håbløst :-/
Avatar billede steelman Novice
04. maj 2006 - 18:44 #3
lukker