Avatar billede andyand Nybegynder
03. november 2005 - 11:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

flash link error i banner

http://dev.plinio.dk/dev/banner/LAGER_140x350.rar

Hej experts,jeg har lavet et flash banner og en backup gif version til de få (no-one I guess) der ikke har flashplayer installeret.kan nogen af jer se noget i min FLA der skulle gøre at den på visse sites ikke vises? (brugeren ser gif versionen) linket er et ClickTAG som udbedt af banner distributøren.
Avatar billede per-olof Nybegynder
03. november 2005 - 19:27 #1
"udbedt af banner distributøren" er jeg ikke helt med på,
Koden:
on (release) {
    getURL(clickTag, "_blank");

Sku den ikke vare:
on (release){
    getURL("http://domain.dk",target="_blank");
}
Avatar billede skovge Novice
04. november 2005 - 07:11 #2
Ja, der er lidt rod med koden - det skal være:

getURL("http://www.mitdomæne.dk",_blank);

- det er jo ikke HTML, så man skal ikke skrive target...
Avatar billede per-olof Nybegynder
04. november 2005 - 15:26 #3
Virker med begge
Avatar billede palmskov Nybegynder
06. november 2005 - 18:44 #4
Den korrekte kode er:

on(release){
    getURL(clickTag,"_blank");
    }

Der skal ikke kaldes en specifik URL, da bannersystemet automatisk registrerer dette. Til gengæld skal der specificers target. Og target skal skrives som streg dvs. i ""
Avatar billede andyand Nybegynder
08. november 2005 - 09:12 #5
tak for svar jeg checker lige.. jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har fået mails om disse svar- beklager.. jeg checker lige jeres forslag ud
Avatar billede andyand Nybegynder
08. november 2005 - 09:21 #6
hej igen, palmskov du har ret i det med "clicktag" dog sagde distributøren at man nu skulle skrive tag med stort altså TAG. Du skriver dog det med at target skal skrives også ..kan jeg få dig til at skrive hele koden fra start til slut (newbie her)inkl. target linien?
Avatar billede andyand Nybegynder
14. november 2005 - 10:32 #7
hej ANDY AND her igen: har lige "reaktiveret dette spørgsmål her; http://eksperten.dk/spm/664326
Palmskov point´sne er til dig men jeg har lige brug for svar på mit sidste spørgsmål!!
Avatar billede palmskov Nybegynder
14. november 2005 - 10:43 #8
takker for det; Her er svaret...
Avatar billede basicq Nybegynder
14. november 2005 - 11:05 #9
Jeg synes du skal gardere dig 100%, der er lidt forsklligt hvordan cliktags skal håndteres. Så hvis du gør således:
on(release){
if(_root.clickTag != undefined)
  getURL(_root.clickTag,"_blank")
else if(_root.clickTAG != undefined)
  getURL(_root.clickTAG,"_blank")
}

Så du sikker :-)
Avatar billede basicq Nybegynder
14. november 2005 - 11:06 #10
Og den fortjener da et svar ik!
Avatar billede andyand Nybegynder
14. november 2005 - 14:36 #11
aloha , basicq er targetskrevet ind i det du har været så venlig at skrive?

Anyway Palmskov jeg havde håbet at du ville skrive hele koden sådan som jeg bad om samtidigt med at du smed dit svar. så er alle tilfredse hvis point udloddet på denne side gives til palmskov og Basicq får points ovre på http://eksperten.dk/spm/664326 ?

basicq svarer du venligst på det med om target nu er sat ind i koden sådan som palmskov mente?
mange tak for hjælpen
Andyand
Avatar billede andyand Nybegynder
14. november 2005 - 14:41 #12
glemte lige; bør "Tag" stå med stort? (ekspoterer til player 6)..fik at vide at banner dist. firmaet at det skulle den
Avatar billede palmskov Nybegynder
14. november 2005 - 16:15 #13
hvad mener du med hele koden; Den er jo allerede skrevet i ovenstående;)
Avatar billede andyand Nybegynder
15. november 2005 - 09:09 #14
jeg mente da DU smed dit svar.. det er selvfølgelig heller ikke nødvendigt nu.. tak for hjælpen! Ved du noget om det med at "tag" skal stå med stort?
Avatar billede palmskov Nybegynder
15. november 2005 - 09:53 #15
I alle de bannere jeg har leveret er der brugt clickTag