Avatar billede kheu Nybegynder
03. november 2005 - 10:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning af brev og adresser.

Hej, jeg skal lave et brev, som skal have en masse standard adresser ind i, så det er lige til at printe ud.

Altså jeg har et hoveddokument som er et brev, så skal der laves en masse af samme brev, bare med adresser i. så det er lige til at printe ud og smide en konvolut.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig!!

på forhånd tak :)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. november 2005 - 10:43 #1
Avatar billede freddy04 Nybegynder
03. november 2005 - 10:46 #2
Det letteste er hvis du laver et excel-ark med alle addresserne i opdelt i kolonner, fx. navn, adresse, postnr, by osv.
Så vælger du funktioner->breve og forsendelser i word og derefter brevfletning mens du har dit "hoveddokument" åbent. Her indsætter du så de kolonneoverskrifter fra excelarket hvor de skal være og trykker flet.
Husk at fjerne alle tomme rækker i excelarket, ellers får du "tomme" breve i resultatet.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
03. november 2005 - 10:48 #3
hvis du har office 2003 giver den guide der kommer når du starter "brevfletning" næsten sig selv. Du skal bare sørge for at vælge "brug eksisterende liste" og så vælge filen med dit excel-ark
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juli 2006 - 07:00 #4
Er problemet løst?