Avatar billede christianbroendum Nybegynder
03. november 2005 - 02:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Zitech computer

Vil nogen mene at nedenstående har tilfredsstillende specifikationer?

Produktspecifikationer  Produktbeskrivelse

Kabinet

Type & Form Factor Midi Tower ATX, blå front m.akryl, sølv chassis

Dimensioner B x H x D 200 x 435 x 470 mm

Stik på fronten 2 USB, 1 FireWire, 1 Speaker-out, 1 Mikrofon

Strømforsyning

Mærke og type HuntKey ATX passiv PFC

Effekt 400 Watt

Bundkort

Mærke og model GigaByte GA-8I915P Dual Graphic

Form Factor ATX

Chipsettype Intel 915P / ICH6R

IDE controller 2 Ultra DMA/133 & 1 Ultra DMA/100/66

IDE RAID controller Både ved Parallel ATA & Serial ATA

Serial-ATA controller 4 Serial ATA

Antal og typer slots 2 PCIe x16, 1 PCIe x1, 3 PCI

RAM slots Dual-channel, 2 DDR 184-pin & 2 DDR2 240-pin

Serielle porte Ikke oplyst

Parallelport 1

USB porte 4 (+ 4) USB 2.0 (2 brugt på fronten)

IEEE-1394 FireWire porte 1 på fronten (+2 som headers, ingen stik bagpå)

Integreret netkort 10/100/1000 Mbps (Marvel)

CPU

CPU mærke og model Intel Pentium 4

CPU Form Factor 775-land FC-LGA 4

CPU hastighed (640) 3,2 GHz

FSB hastighed 800 MHz

Level 2 cachemængde 2048 kB

RAM

RAM type DDR400 PC3200 184-pin

Antal RAM moduler 2

Installeret RAM mængde ialt 512 MB

Max. RAM mængde 4096 MB

Drev

Harddisk Maxtor DiamondMax 10, 200GB SATA NCQ 8MB cache

CD-ROM drev (se DVD/CD brænder)

DVD-ROM/CD-ROM drev (se DVD/CD brænder)

CD-ROM/CD-RW brænder (se DVD/CD brænder)

DVD-ROM/CD-ROM/CD-RW combodrev (se DVD/CD brænder)

DVD/CD brænder DVD+R16X/+RW8X/-R16X/-RW6X/DL 4X, CD 48/24/48X

Floppydrev Med sølv front

Øvrige enheder

Skærmkort WinFast GeForce PX6600 TD 128MB, PCIe, TV-Out

Lydkort C-Media 9880 (Intel HDA) 7.1 S/P-DIF In/Out (Coax)

Software

Præinstalleret operativsystem Nej

Eksterne dele leveret med systemet

Skærm Ingen

Keyboard Ingen

Mus Ingen

Musemåtte Nej

Højttalere Ingen

Strømkabel 1 med jord skrå ben

Strømforbrug

Tændt Ikke oplyst

Dvale Ikke oplyst

Standby Ikke oplyst

Varenr. og vægt

Zitech varenr. 051034

Producent varenr.

Brutto vægt. 20,6 kg
Zitech Pentium 4 649 i sølv/blå kabinet, er en rigtig flot og meget kraftig PC med et GA-8I915P Dual Graphic bundkort fra GigaByte udstyret med et Intel 915P chipset. Bundkortet har Socket 775 processorsokkel, PCI Express slots, et PCI Express x16 som erstatter AGP slot, og to PCI Express x1 til indstikskort med denne interface. Dog er der stadigvæk tre almindelige PCI slots.

Understøtter både 32-bit og 64-bit. Indtil 64-bit operativsystemer og applikationer er klare, kan kunden bruge de kendte 32-bit programmer, men samtidig være i stand til at køre 64-bit når software'en bliver klar.

Elegant og solidt kabinet med en flot front i gennemsigtig akryl der har stik til både audio, USB, og FireWire så du nemt kan tilslutte kabler og enheder som f.eks digitale still- og videokameraer, mp3-afspillere, og andet.

Med en kraftig Intel Pentium 4 640 processor med hele 2MB L2 cache til Socket 775, 512 MB hurtige DDR400 RAM (2 moduler) og en stor og lynhurtig 200GB Serial ATA harddisk fra Maxtor der også understøtter NCQ (Native Command Queing) får du mere end rigeligt med kræfter til praktisk talt de fleste behov. Der er både 2 Parallel ATA Ultra DMA/133 controllers der understøtter evt. RAID og en enkel Parallel ATA Ultra DMA/100 controller på bundkortet, den sidste mest til CD- og DVD drev.

Maskinen bliver leveret med et Leadtek Winfast PX6600 TD grafikkort med NVIDIA GeForce 6600 processor, 128MB RAM og TV-Out, så her får du også nyeste teknologi i form af et PCI Express x16 grafikkort.

Der er et integreret Gigabit netkort (10/100/1000Mbps) og en Intel High Definition Audio chip til optimeret 8-kanalers surround lyd, med bedre understøttelse af audiosignaler fra og til bl.a. headsets, samt bedre understøttelse af multi-streaming.

Leveres med en DVD brænder der kan brænde på DVD-R/RW, DVD+R/RW, og DVD+R9 Double Layer 8,5GB medier, samt selvfølgelig på CD-R/RW medier. Perfekt til at se DVD film, gemme video i DVD format og tage backup af dine data.
Avatar billede christoffero Nybegynder
03. november 2005 - 11:31 #1
Vil jeg mene ja :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2005 - 14:28 #2
jeg ville nok opgradere den fra 2 x 256 MB RAM til 2 x 512 MB RAM
men ellers er det vel en nydelig PC

value/money kan vi ikke udtale os om uden at kende prisen
Avatar billede opus Nybegynder
03. november 2005 - 20:08 #3
Som Arne skrev: Put 2 * 512 mb ram i, så har du en rigtig god pc. Jeg kender til Zitechs computere, og prisen plejer at være ganske rimelig. Desuden får du en god support - det er bestemt ikke et 'Bilka-produkt'.
Når du køber fx. WinXP, så køb den på studielicens, så kan du få Pro'en til ca. 700. Kig evt. på shg.dk eller compumail.dk