Avatar billede erikbop Nybegynder
03. november 2005 - 00:51 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Slettede filer på desktop dukker op igen

Hej.
Jeg har et Windows Server 2003-miljø med to Domain Controllere og 20 2000/XP-klienter. Jeg bruger roaming profiles.

Når en bruger sletter en fil/folder på sin desktop og logger af og på domænet, dukker den op igen.
Nogle brugere har redirigeret desktop, men det lader ikke til at have noget med dette at gøre.

Any clue?

På forhånd tak.
Avatar billede maagen Nybegynder
03. november 2005 - 12:16 #1
Bruger du også terminal server? og i så fald den samme roaming profile? I så fald er det forklaringen! Eller evt hvis brugeren logger på fra flere maskiner samme tid...

Hvis ikke har du tjekket om brugeren har rettighed til at slette filer i shared? Forsvinder filen i den roaming profile share når brugeren er logget af?
Avatar billede erikbop Nybegynder
04. november 2005 - 00:20 #2
Problemet skyldtes en forkert opsat folder redirection. Jeg vil godt gi' lidt point for dit svar, da du ligesom ikke havde alle oplysninger tilstede for at kunne svare :-)
Avatar billede erikbop Nybegynder
05. november 2005 - 19:03 #3
Smider du et svar maagen eller skal jeg lukke spørgsmålet?
Avatar billede maagen Nybegynder
07. november 2005 - 08:02 #4
Undskyld den lange svartid, men jeg har desværre ikke tid til at være på hver dag.

Selvfølgelig svarer jeg :)
Avatar billede erikbop Nybegynder
10. november 2005 - 17:09 #5
Håber det er ok med en fifty fifty fordeling :-)
Avatar billede maagen Nybegynder
11. november 2005 - 12:31 #6
Det kan jeg bestemt ikke være andet end tilfreds med :) Takker

Men point er nu ikke noget jeg regner noget særligt - det er vigtigere at få løst problemerne!
Avatar billede erikbop Nybegynder
11. november 2005 - 23:34 #7
Hørt!