Avatar billede -onslow- Nybegynder
02. november 2005 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TV--kort til bærbar computer?

Hej eksperter.

Jeg har en bærbar computer og ønsker for fremtiden at bruge den som TV. og nu vil jeg høre hvad det kræver af udstyr, og hvilken form for tilslutning med tv-kortet er bedst.

Jeg er studerende og har derfor begrænsede midler. Så i må gerne tage hvad der er bedst i forhold til prisen.

Det kort og godt.
Hvilket software og Hardware skal jeg bruge, angiv gerne mærke og ca. pris.

Med venlig hilsen
Onslow

Ps. min bærbar har: centrone 1,7 . 1024 mb ddr , 128 mb ddr grafikkort m.m. så den skulle jo gerne kunne køre det.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
02. november 2005 - 18:55 #2
Halvamatoer>> Mange tak forsvarende, Men synes priserne er meget forskellige de spænder jo fra 469-1089. altså den dyreste er næsten dobbelt så dyr.. så hvad er forkellen ud overmærket?
og vil usb være bedre?
Men mange tak for svarende.

Onslow
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. november 2005 - 19:11 #3
Godt spørgsmål. Den dyre har digitalt modtager ligeså og kan viser 2 billeder på engang (picture in picture). Ellers så er sgu nok svært at sige forskellen.

Om der er nogen fordel ved at vælge et usb-kort, umiddelbart nej, du kan måske gøre det lidt billigere. Men de fleste af usb / pci modellerne har en stor del software med (videoredigering) og det kan måske være en fordel
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2005 - 19:24 #4
USB modellerne kræver normalt USB2.

DVB-T som understøttes af det dyre PCI kort er fremtidens TV standart, måske det var smart nok at fremtidssikre sig lidt. Læs mere om DVB-T (DTT) her: http://www.dr.dk/omdr/index.asp?aid=1027
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2005 - 19:25 #5
DTT går i luften til April næste år!