Avatar billede c-member Nybegynder
02. november 2005 - 18:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Linksys BEFW11S4

Hej,

Jeg har en Linksys Wireless router af modellen BEFW11S4. Inde under konfigurationen via 192.168.1.1 kan man der skrue op for signalstyrken? For i mit hjem har jeg problemer med at få ordentligt signal i alle rum som ligger i samme plan, som access pointet. Jeg har været i huse hvor de har en Linksys, her kan man sagtens få fuldskrald selvom de er på en anden etage end hvor wireless routeren er placeret.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2005 - 18:59 #1
Med den originale linksys firmware kan du ikke ændre på sendestyrken. Det bedste forklaring på dette er at det ville være ulovligt i nogle EU lande.

Det der begrænser dit AP er formentligt opbygningen af huset, simpelthen materialerne der er brugt. En klassiker er isolering eller dampspærer, med påklæbet alu folie, dette vil hurtigt aflive det trådløse signal!

Bedste råd er at anbringe routeren højt og midt i huset.
Avatar billede c-member Nybegynder
02. november 2005 - 20:08 #2
Det eneste der er i mellem routeren og mit værelse er 2 trædøre.. den er placeret centralt i huset.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2005 - 20:44 #3
Prøv at opdatere driveren til dit netkort!
Avatar billede shooter Novice
02. november 2005 - 21:36 #4
har selv en BEFW11S4 router. Har erfaret stor forskel på netkortenes sendestyrke men har aldrig haft problemer med at se routeren fra PC'erne.
hvilket netkort bruger du?
Avatar billede c-member Nybegynder
02. november 2005 - 22:24 #5
har et indbygget et i min laptop.
Avatar billede shooter Novice
03. november 2005 - 10:51 #6
er det netop den laptop du har prøvet rundt omking ?
For mig virker det enten som om netkortet i din PC ikke er kraftigt nok , eller som om at du har vægge der er lavet af jernbeton, idet to trædøre ikke skulle være noget til hinder for at signalet når frem. (signalerne udbreder sig i cirkler og følger ikke vejen gennem dørene men går gennem vægge mm.)
Hvis muligt så prøv at flytte routeren så du får en friere vej mlm denne og din PC og drej lidt på selve routeren og dens antenner. Tit kan det lade sig gøre lige at vinde de få % ekstra signalstyrke der skal til for at der er nok forbindelse.
Avatar billede c-member Nybegynder
03. november 2005 - 22:49 #7
jeg kigger på det i weekenden og vender så tilbage snarest!
Avatar billede c-member Nybegynder
07. november 2005 - 16:36 #8
Bærbaren fik en formatering og driveren til Wlan fik en opdatering :D og wupti så skete der mirakler.. Nogen som ønsker points?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. november 2005 - 17:05 #9
Kommentar: james_t_dk
02/11-2005 20:44:46    Prøv at opdatere driveren til dit netkort!
Avatar billede shooter Novice
09. november 2005 - 09:49 #10
det ser ud til det var james_t's råd der virkede - pointene til ham!