Avatar billede tigtak Nybegynder
02. november 2005 - 15:27 Der er 14 kommentarer

Dansk Google statistik 2004-2005

Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive speciale om Google, og leder i den forbindelse efter statistik på hvormange (%) danskere der benytter Google, når de skal søge på nettet i 2004-2005.

Jeg kan godt finde internationale tal på fx:
http://searchenginewatch.com/

Eller finde tal på diverese SEO firmaers hjemmeside, men disse virker ikke troværdig.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2005 - 15:49 #1
GENERELT:
Der er flere der søger dig i dine stadig åbne/uafsluttede spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=tigtak&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - pt 9 stk. - ikke populært...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2005 - 15:51 #2
Mange/en del bruger www.google.dk som standard startside (sådan sætter jeg det typisk op). Ikke nødvendigvis fordi de skal bruge siden lige nu...

Hvordan tælles det med ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2005 - 16:55 #3
Her du kikket og spurgt på http://www.webmasterworld.com der er et af de bedste SEO sites og især er de gode til google. Der er danskere i sitet der evt kunne give nogle tal. Du skal dog vide at de fleste danske firmaer der laver SEO professionelt er repræsenteret på webmasterworld, så det kan være at svarene ligner det du kan finde på firmaernes hjemmesider.

Du kunne også prøve at spørge Mikken Demib der har http://www.joyzone.dk han er en dygtig og reel fyr der ved hvad han taler om og ikke er bange for at åbne for posen
Avatar billede tigtak Nybegynder
02. november 2005 - 18:11 #4
majsmarken >> synes det er en god pointe du har mht. startside. Dit svar gav mig en idé: Tror det kunne løses ved at se på referer information for den enkelte side. Det optimale ville derfor være, hvis man havde adgang til et (stort) tracking firmas tal over fordelingen af referers imellem søgemaskinerne for alle deres kunder.
Avatar billede tigtak Nybegynder
02. november 2005 - 18:12 #5
bufferzone >> Tak for link. Kender godt Mikkel, og tror du har ret i at han kunne være god at spørge.
Avatar billede tigtak Nybegynder
02. november 2005 - 18:17 #6
Vil gerne tildele jer point, men kan ikke se hvor jeg gør det henne....???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2005 - 18:22 #7
... måske også derfor at www.microsoft.com er 'højt' på listen over hits steder; da den er standard for nyinstalerede Windows OS'er. Og en del 'amatører' ka' ikke finde ud af ændre dette til en mere seriøst side eks www.google.dk eller www.jubii.dk eller ???

Svarer til at hvis du køber et Philips TV og hver gang du tænder for det får du smidt en reklame for Philips i hovedet færst ... Gryfff...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2005 - 18:23 #8
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. november 2005 - 18:25 #9
Ang. tracking, så kan du måske få en indikationde hvis du slår google.dk op inde på Alexa (http://www.alexa.com/data/details/?url=google.dk) - tallet er dog langt fra repræsentativt, da det kun dækker dem der har Alexa Toolbar installeret (denne betragtes som værende spyware), men det kan da mligvis give dig en god indikation.

Men som majsmarken pointerer, du finder ikke ud af hvor mange der har den som startside og hvor mange der kun går derind når de skal bruge den :)
Avatar billede tigtak Nybegynder
02. november 2005 - 19:17 #10
majsmarken og bufferzone - laver I ikke et svar, så jeg kan give jer point?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2005 - 19:44 #11
Ping...

(Deles med andre...)
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2005 - 20:58 #12
ok
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2005 - 21:43 #13
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. november 2005 - 14:34 #14
(Hvad endte denne tråd med?)