Avatar billede minima Nybegynder
02. november 2005 - 14:12 Der er 7 kommentarer

Hvordan får man en graf fra Excel ind i et InDesign dokument?

Hvordan får man en graf fra Excel ind i et InDesign dokument, så det bevarer proportioner, farver, skarphed osv. men evt. stadig er redigerbart?
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. marts 2006 - 10:43 #1
Du kan overføre det som en Windows Enhanced Metafile

/Christian
Avatar billede minima Nybegynder
20. marts 2006 - 10:59 #2
Og hvordan gør man lige det? Hvis jeg i Excel klikker "Gem som" - kommer der ikke en mulighed frem omkring Windows Echanced Metafile - eller noget der ligner?!
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. marts 2006 - 11:01 #3
Nej du skal kopiere din graf og herefter indsætte den via paste Special i InDesign
Avatar billede minima Nybegynder
20. marts 2006 - 12:33 #4
Kan du evt. fortælle mig "stien" til at komme til "paste special" i InDesign. Jeg har en dansk version.
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. marts 2006 - 09:07 #5
Jeg har ikke lige InDesign her, men det ligger nok i rediger menuen under "Indsæt Special"
Avatar billede minima Nybegynder
21. marts 2006 - 12:16 #6
Det kan jeg desværre ikke finde noget der hedder. Kun "indlæs" eller "indsæt samme sted"! Beklager, men jeg kan ikke få det til at virke.
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. marts 2006 - 10:25 #7
Nej undskyld, det er mig der roder rundt i det :-) Det jeg tidligere har gjort er at gemme grafen som et billede ved at kopiere det over i Power Point som en Enhanced metafil (indsæt special) herefter har jeg gemt dette objekt som en fil (ved at højreklikke på det i Power Point). Til sidst har jeg trukket denne billede fil over i InDesign. Der findes givetvis smartere metoder til det... jeg har bare ikke fundet det endnu :-)

/Christian