Avatar billede napalm885 Nybegynder
20. april 2001 - 16:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Geforce ddr vs. Radeon sdr

Heyza, jeg har to grafikkort et Radeon sdr
og et geforce ddr og jeg er meget i tvivl om hvad der er bedst.....
Avatar billede napalm885 Nybegynder
20. april 2001 - 16:11 #1
de er begge 32 mb
Avatar billede hassefar Nybegynder
20. april 2001 - 16:13 #2
Geforce ddr, ddr betyder double data rate og sdr betyder single data rate. Det kommer også an på hvilken geforce og radeon chip det er, men geforce er generelt også bedre
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. april 2001 - 16:16 #3
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainatiradeon.asp
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/maincreapro.asp

Hall of fame
MadOnion.com (3DMark)
1. NVIDIA GeForce2 Ultra
2. NVIDIA GeForce2 GTS/Pro
3. ATI RADEON SDR
4. NVIDIA GeForce DDR
5. ATI RADEON DDR
6. NVIDIA GeForce SDR
7. NVIDIA GeForce2 MX
8. ATI RAGE FURY MAXX

Updated: Fri 2001-04-20

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. april 2001 - 16:17 #4
Lidt mere direkte link med mere info
http://gamershq.madonion.com/hardware/halloffame/
Avatar billede napalm885 Nybegynder
20. april 2001 - 19:49 #5
Skal jeg tolke det såd\'n at Geforce ddr er bedst elle hva\'
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. april 2001 - 20:43 #6
Hvis du er i tvivl, så test det dog!

Tag et spil Quake III eller Unreal, kør med nyeste drivere !!! og i samme opløsning og det hele, og så se om du kan mærke en forskel, hvad er hurtigst, og flottes osv.

du kan også prøve at lave en Timedemo, så den måler din framerate, det gøres ved at skrive Timerefresh eller også er det Timedemo demo1

i spillets konsol, ellers kan det ses i spilles menu som et punkt.

Men det er helt klart det mest afgørende, hvordan kortene virker på netop din comp, og så skid på alle de der tests.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. april 2001 - 21:00 #7
Tolk det sådan her.. det kan alle og enhver da vist finde ud af..

3-plads: ATI RADEON SDR
4-plads: NVIDIA GeForce DDR
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. april 2001 - 21:13 #8
det kunne jo være at GF DDR kortet var bedre i nogle af hans programmer, eller måske havde flottere billede, eller noget som gjorde at han bedre kunne lide det!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. april 2001 - 21:15 #9
-Hvilket også var hvorfor jeg smed links ind til anmeldelserne..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. april 2001 - 21:21 #10
ok, for det første er edbprisers anmeldelser tit fyldt med fejl, men ud over det, er det stadig folks eget indtryk af et kort, der er det vigtigste, skide være med om en eller anden lam skribent ik kan lide kortet!

jeg kan huske en joystick-test i Det Nye Computer i 1990, der svinede de et joystick fra Wico til, og sagde at det var et Møg-stik, men alle Amiga og C64 freaks husker dem sgu som de mest solide og gode joysticks der fandtes!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. april 2001 - 21:23 #11
Javel ja.. det siger vi bare.. jeg orker ikke skrive et herrelangt indlæg om min mening..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. april 2001 - 21:33 #12
k
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
20. april 2001 - 21:39 #13
Personligt ville jeg foretrække et \"Geforce\" med ddr-RAM på min computer.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. april 2001 - 21:51 #14
me too, også derfor jeg er uenig med xtom
Avatar billede mfalkh Nybegynder
21. juli 2001 - 17:43 #15
Hvis man også vil have et ordentligt 2d billede, er ati-kortene på matrox niveau -- Radeon til mig.....