Avatar billede heavybreezer Nybegynder
02. november 2005 - 12:56 Der er 9 kommentarer

Lang biiip lyd og ingen opstart

Hey alle Eksperter !

Jeg har skilt min PC ad, og smidt nyt lydkort,nye ram i, samt en harddisk mere i. Da jeg startede den igen, kom der en lang biip lyd, og jeg prøvede at slukke og skille den af , og sætte alt som det var før jeg rodede med den. Nu siger den STADIG biip lyden, og jeg får intet skærmbilled! det er som om skærmen intet signal får, for den tænder ikke. Nogen idé om hvad der kan være årsagen ?

Tak :)
Avatar billede truelz Nybegynder
02. november 2005 - 12:58 #1
Pil alt undtagen RAM, CPU og grafikkort ud, og se om BIOS'en starter. Ellers kan du slå op hvad bib-lyden betyder, det står sandsynligvis i manualen til dit bundkort. Har du tjekket at RAM typen passer til dit bundkort, og at de sidder ordentligt?
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
02. november 2005 - 13:03 #2
Jeg prøvede at sætte 2 forskellige RAM kort i, det kan ikke have nogen betydning, vel ?

Jeg har dog byttet tilbage..
Avatar billede truelz Nybegynder
02. november 2005 - 13:05 #3
Nu ved jeg ikke hvad det er for en type RAM du har i, men du kan i hvert fald ikke brænde noget af ved det.
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
02. november 2005 - 13:15 #4
Okay :) Men når biip lyden har lydt og jeg har slukket, lugter der nærmest en smule brændt .. Underligt!
Avatar billede truelz Nybegynder
02. november 2005 - 13:19 #5
Ja det må man sq nok sige.
Har du tjekket CPU'en sidder rigtigt, og der er den rette mængde pasta på?
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
02. november 2005 - 13:23 #6
Går udfra den sidder rigtigt, har ikke pillet ved den. hvordan ved jeg om der er den rette mængde pasta ?
Avatar billede truelz Nybegynder
02. november 2005 - 13:26 #7
Tja, hvis du ikke har haft en af, vil jeg ikke anbefale dig at kigge. Men det er smurt på mellem CPU'en og køleren. Der skal være akkurat så meget at det kan dække de små ridser der vil være. Men ellers så lidt som muligt.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. november 2005 - 14:27 #8
GENERELT:
Hvis du vil have feedback i denne tråd og fremtidige bør/skal du også give feedback i dine tidl spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=heavybreezer&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - pt 31 (!) åbne/uafsluttede - ikke populært...

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (kommentar/besvare ikke) personer med for mange 'hænger' spørgsmål - som her...

Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede opus Nybegynder
03. november 2005 - 20:22 #9
Det er grafikkortet, der skal presses ekstra fast. Det kan godt være ret stramt, men det skal altså presses lidt hårdere, end man egentlig har lyst til. Forsigtigt, men bestemt.