Avatar billede nielst Nybegynder
05. november 1999 - 14:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Forskel på Flash og Shockwave

Hej

Er der en som lige kan forklare hvad forskellen på Flash og Shockwave er.

Jeg har været på macromedia.com, men der kan jeg ikke finde det.

TAK!
Niels
Avatar billede allandk Nybegynder
05. november 1999 - 14:51 #1
Flash laves i Flash
Shockwave lavers i Director

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
05. november 1999 - 14:52 #2
De krøver i øvrigt også hver deres plug-in.

ab :)
Avatar billede colde Nybegynder
05. november 1999 - 16:55 #3
Shockwave bruges til at lave små "programmer" med! Flash til alternativt web-design!
Avatar billede allandk Nybegynder
05. november 1999 - 16:59 #4
De bruges begge til web-design, men Flash er "hurtigere" at afvikle på nettet.

Til gengæld kan man langt mere Shockwave.

Du kan i øvrigt også lave "små" programmer med Flash. De nye ActionScripting-muligheder giver virkelig mange muligheder for den fantasifulde og habile bruger vel at mærke :)

ab :)
Avatar billede yepper Nybegynder
29. november 1999 - 13:25 #5
Flash arbejder primært med vektor grafik, dog kan du godt importerer bitmap billeder ind i en .swf movie.

Director er derimod ikke noget vektor baseret program og derfor den "tungere" grafik / afvikling

Yepper
Avatar billede sleepy Nybegynder
07. februar 2000 - 21:26 #6
Jeg har svaret lidt mere uddybende under  programmer/generelt