Avatar billede webwarp Nybegynder
02. november 2005 - 08:55 Der er 6 kommentarer

Oprette oracle db hjemme

Hej,
kan man ikke oprette en orcale db hjemme, så man kunne øve sig lidt på dem .. ? For jeg skal absolut logge på, og kan ikke logge på den på firmaet desværre .. :(

Men man må da kunne oprette en uden at logge på ?
Avatar billede inglenook Praktikant
02. november 2005 - 09:00 #1
Oracle har netop frigivet Oracle Express (Oracle XE) som du kan downloade gratis fra www.oracle.com
Avatar billede pgroen Nybegynder
02. november 2005 - 09:02 #2
Avatar billede pnielsen Nybegynder
04. november 2005 - 09:51 #3
Oracle Express er ikke databasen - det er et produkt der bruges til behandling f.eks. financielle data. Download databasen istedet (står under database!)

Du skal jo stadig logge på den du installere hjemme - men fordelen er her at du selv bestemmer hvad password er fra start ;-)

:-)
Avatar billede inglenook Praktikant
04. november 2005 - 09:58 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2005 - 23:29 #5
det er Oracle E-Business tidligere Oracle Applications endnu tidligere Oracle Financials
som er et ERP system
Avatar billede pnielsen Nybegynder
05. november 2005 - 00:47 #6
Ok - forfra så vi ikke misforstår noget her! Jeg læste du skrev "Oracle Express" !!
Oracle Express bruges som en Datamart, hvilket bruges til at analysere f.eks. budget og finans data - som jeg også skrev ovenfor..
Den nyeste version kan findes her: http://www.oracle.com/technology/products/express/index.html

10g Express Edition er en fuld udviklingplatform med en masse nye værktøjer - iøvrigt hvor en del af det stadig er i beta. Den er netop udkommet og jeg er helt sikker på at der ikke er ret mange der bruger den endnu.

Det brugeren her spørger efter er kun en database!

Det er sku heller ikke nemt når de kalder tingene næsten det samme - men mon ikke de snart finder på et nyt navn til noget af det som de plejer ;-)

Alt andet lige vil jeg anbefale at downloade en simpel 9.2 eller 10.2 database - afhængig af hvad i har i dag ?http://www.oracle.com/technology/software/products/database/oracle10g/index.html