Avatar billede arohde Nybegynder
01. november 2005 - 22:50 Der er 3 kommentarer

Back-up af blog

Hej
Jeg har i over et år holdt en blog på blogger.com, som jeg er rigtig glad for. Derfor vil jeg også blive meget ked af, hvis noget skulle gå galt, og indholdet skulle forsvinde.
Hvordan laver jeg en back-up af indholdet?
Jeg kunne også godt tænke mig, at have indholdet i en anden form, som jeg selv kan styre lidt mere, så jeg evt. kan lave et udprint af alt indhold med tekst og billeder på et tidspunkt. En back-up kunne måske udnyttes til det samme?
NB: jeg oploader billederne til mit eget domæne, og bruger stien til billedet inde i blog-teksten i blogger-editeringen.
Hilsen Anne ;-)
Avatar billede easywebhost Nybegynder
05. december 2005 - 20:31 #1
Ligger der ikke en backupfunktion i dit webhotel ??

Hvis ikke bør du overveje at skifte udbyder, hvor du får backup med som en gratis del af webhotellet.

Sig endelig til hvis du mangler denne hjælp

Mogens
www.easywebhost.org
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2006 - 16:39 #2
blogger.com ejes af google. Jeg går kraftigt ud fra at de har styr på deres backup. Ellers er det muligt at udvide din rss parsing til at omfatte alle dine posts med alt deres indhold. Herefter kan du gemme den fil hvor du nu lyster. Du finder det under din blogs settings på blogger.com
Avatar billede sv1sson Nybegynder
25. maj 2006 - 00:02 #3
Har du prøvet Thingamablog? Ellers check dette link http://thingamablog.sourceforge.net/. Denne blog redigeres og ligger på din egen PC hvorfra du uploader ændringer (med back-up på din PC).

Der er i øvrigt en strålende og meget let forståelig vejledning i at tilpasse vedligeholde (herunder lave back-up) på denne webadresse http://www.penspublishing.com/UT/archives/cat_tutorial.php.

Det hele er for resten gratis. Værd at overveje??