Avatar billede bmelgaard Nybegynder
01. november 2005 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CSS vises ikke korrekt på webhotel

Jeg er løbet ind i en for mig mærkelig situation.

Jeg har i FP lavet en hjemmeside med CSS, som fungerer fint i FP og når den bliver vist i browser Explorer. Jeg arbejder med forskellige webhotels til forskellige websites. Jeg har uploaded den pågældende hjemmeside på (Web10.dk)

http://www.86810050.dk/idraet-silkeborg/index.htm

hvor den fungerer helt efter hensigten

Når jeg lægger siden ud på det sted hvor den permanent skal være fungerer CSS åbenbart ikke - se www.idraet-silkeborg.dk. Der er her tale om et andet webhotel (enavn.dk) Jeg har foretaget en compare for at sikre alle filerne er ens og til stede på hver webhotel. Jeg kan se at CSS filen er til stede. Hvad går der mon galt? Kan man forestille sig at webhotel ikke understøtter CSS??
Avatar billede olebole Juniormester
01. november 2005 - 21:43 #1
<ole>

Hvis browseren har ligeså svært ved at finde denne fil, er der vel ikke så meget at sige til det:
    http://www.idraet-silkeborg.dk/Tools/test/style.css  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
01. november 2005 - 22:06 #2
Ja, undskyld men der er altså et eller andet jeg ikke helt forstår.

Du har helt ret i at når man søger

http://www.idraet-silkeborg.dk/Tools/test/style.css

så melder den at den ikke findes.

Men når jeg går ind i på webhotellets filadministration, så ser jeg /style.css/ på sin rette plads ../Tools/test/style.css med samme indhold som i FP

Så er det mig en gåde, hvorfor css filen ikke kan 'spottes' fra browseren??

Den rigtige version af hjemmesiden findes fortsat på

www.86810050.dk/idraet-silkeborg/index.htm

og her kan jeg uden problemer se /style.css/

Jeg håber en af jer kan give mig en naturlig forklaring ....
Avatar billede roenving Novice
01. november 2005 - 23:43 #3
Der er den almindelige fejl, linket hedder:

http://www.idraet-silkeborg.dk/Tools/Test/style.css !-)

Din lokale server er en windows-server, som ikke skelner mellem små og store bogstaver, men din host bruger en anden server, som skelner ...

-- altså skal dit link se sådan ud:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="Tools/Test/style.css">
Avatar billede bmelgaard Nybegynder
02. november 2005 - 08:49 #4
Tak til 'roenving' - det gav svar på problemet (store og små bogstaver)
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2005 - 09:26 #5
- hvorfor det vel egentlig var ham, der burde have points  :)
Avatar billede roenving Novice
02. november 2005 - 12:34 #6
Tak for hjælpen ,-(