Avatar billede outoff Nybegynder
01. november 2005 - 20:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ny SATA disk og Asus A8V-deluxe bundkort

Hej med jer

Jeg har fået mig en ny SATA disk, 200GB Seagate, hvor jeg har lagt Windows XP på, og systemet er også meget hurtigt nu.

Det har bare givet et problem, når jeg vil overføre data fra min nye sata-disk til min ide-disk (80GB seagate), så går det utroligt langsomt, og hele min maskine bliver også meget sløv, og hvis jeg f.eks. hører musik, så hakker det meget! Problemet gælder også når jeg overfører noget data fra IDE- til SATA-disken.

Min maskine;
Asus A8V Deluxe
AMD 64bit 3200+ (ikke overclocked)
200 gig SATA seagate, 80 gig IDE Seagate
- hvis i mangler info, som i mener også kunne være skyld i fejlen, kan i lige skrive det

Håber der er nogle der kan hjælpe mig!

Mvh. Morten
Avatar billede screem_brille Novice
01. november 2005 - 20:22 #1
du har installeret bundkortsdrivere ? og kontrollere DMA status for din IDE disk ? (kotrolpanel -> system -> enhedshåndtering og fold IDE / ATAPI kontroller ud, under egenakaber mener jeg det hedder, kan du se DMA status)
Avatar billede outoff Nybegynder
01. november 2005 - 20:38 #2
Hej, jeg har installeret de nyeste bundkortsdrivere, men mht. DMA, så kan jeg finde dette:

Primary IDE channel:
Device 0:
Device type: Auto Detection
Transfermode: DMA if available
Current Transfer Mode: Not Applicable

Device 1:
Devicetype: Auto Detection
Transfermode: DMA if Available
Current Transfermode: ULTRA DMA MODE 2

Secondary IDE channel:
Device 0:
Device type: Auto Detection
Transfermode: DMA if available
Current Transfer Mode: ULTRA DMA MODE 3

Device 1:
Devicetype: Auto Detection
Transfermode: DMA if Available
Current Transfermode: PIO MODE

Håber det kan hjælpe :)
Avatar billede screem_brille Novice
01. november 2005 - 20:43 #3
hmm din 80GB disk burde køre i DMA mode 4, 5 eller 6, DMA mode 2 er kun 16MB pr sek (dit optiske drev) og DMA 3 er 33MB pr sek, mit bud er du kører med et 40 bens kabel og ikek et 80 pins kabel til din harddisk (og derved er kablet synderen) løsning skift kabel ud med et ATA66 (80 leders kabel) og det vil spille ;)
Avatar billede jonez_of_lol Nybegynder
01. november 2005 - 20:57 #4
Det er helt tydeligt et problem der bunder i at du har oveclocket din maskine. Nu skriver du godt nok at du ikke har overclocket den, men enhver idiot med respekt for din mor overclocker sin maskine med mindst 85,23 %! Det kunne selvfølgelig også være et irq-problem! og nu tænker du nok: "LOOOOL Hvad fanden er et irq-problem din mongoln00b!!!" Det skal jeg fortælle dig min ven. Det er når man til LAN laver en gang fællesonani med den mest overclockede computer, som jo er din. I forbindelse med seancen  risikerer man ofte at der er små kønshår der sætter sig fast i blæseren, og dermed blokerer for de kølende helium-brintoxid-nitrogen-23-molekyler der som vi alle ved er det der holder maskinen kold som den dejligste Tuborg fra Bullers Bodega.

"Hej, jeg har installeret de nyeste bundkortsdrivere, men mht. DMA, så kan jeg finde dette:

Primary IDE channel:
Device 0:
Device type: Auto Detection
Transfermode: DMA if available
Current Transfer Mode: Not Applicable

Device 1:
Devicetype: Auto Detection
Transfermode: DMA if Available
Current Transfermode: ULTRA DMA MODE 2

Secondary IDE channel:
Device 0:
Device type: Auto Detection
Transfermode: DMA if available
Current Transfer Mode: ULTRA DMA MODE 3

Device 1:
Devicetype: Auto Detection
Transfermode: DMA if Available
Current Transfermode: PIO MODE

Håber det kan hjælpe :)"

Det hjælper ikke en fis, men det er et glimrende forsøg på at lave et cover-up for det virkelige problem. Som du selv kan se kører dine drev i "ULTRA DMA MODE 3". Det er en fatal fejl!!! Enhver mongolspasser ved at det eneste rigtige mode at køre i er "SUPER DUPER ULTRA DMA MODE 3^2 + KpåDigN00b"

Som enhver anden semiselvglad hardwaremongol der tror han ved alt, vil jeg foreslå at du formatterer dine drev. Der er flere fordele forbundet med en formattering. Dels får du ryddet opi al din gaypr0nblasterw0rm32junkboot.exe- vira, og dels tager det lang tid. Men fordelen over alle fordele er at du ikke har noget på dine drev, og derfor ikke har behov for at flytte noget. Når du ikke har behov for at flytte noget vil der heller ikke opstå nogle problemer! COINCEDENCE? I THINK NOT!! DIVINE INTERVENTION? INDEED IT IS!

Best Regards,

Jonez_of_lol d. III af berleburg-alexanderstadtmitte von der Plumrenborg of nazz
Avatar billede screem_brille Novice
01. november 2005 - 21:00 #5
Klage sendt
Avatar billede jonez_of_lol Nybegynder
01. november 2005 - 21:04 #6
Klage sendt

Men hey screem, mens vi venter på Højesterets afgørelse i denne vigtige klagesag, kan du jo passende forsøge at fremtvinge et irq-problem på din egen computer, så du kan se at jeg taler sandt.
Avatar billede jonez_of_lol Nybegynder
01. november 2005 - 21:07 #7
Hermed følger en kopi af den klage jeg har sendt over brugerid = screem_brille

"Hans fuldstændige mangel på viden om hardwareproblemer har fået ham til at indsende en klage over mit formidable indlæg der uden tvivl vil løse problemet i pågældende tråd. Jeg mener ikke at et seriøst site som experten.dk er tjent med at have tosser som ham rendende rundt.

På forhånd god dag"
Avatar billede outoff Nybegynder
02. november 2005 - 17:54 #8
Hej,
Tusind tak for hjælpen scream_brille, det virkede med at skifte kablet ud, og nu kører det i DMA MODE 5. Og Jonez_of_lol, jeg har prøvet at formateret, og det hjalp ikke :)
Avatar billede jonez_of_lol Nybegynder
02. november 2005 - 17:58 #9
Klage sendt
Avatar billede jonez_of_lol Nybegynder
02. november 2005 - 17:59 #10
"Og Jonez_of_lol, jeg har prøvet at formateret, og det hjalp ikke :)"

Så har du uden tvivl gjort det forkert... Desuden er det en dårlig idé at overclocke sin maskine af de grunde som jeg nævnte i min første post. Så lad vær med det til en anden gang, og nu får du ikke chancen for at opleve din maskine køre i "SUPER DUPER ULTRA DMA MODE 3^2 + KpåDigN00b", men det må du selv om. :'(
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. november 2005 - 19:20 #11
==> jonez_of_lol Vil du ikke for fremtiden holde dig langt væk og lade være med at udstille dine manglende åndsevner samt totale mangel på social interaktion? Hvis nogle af de ovenstående ord på mere end 2 stavelser skaber begrebsforvirring så lad endelig være med at bede om hjælp.
Avatar billede jonez_of_lol Nybegynder
02. november 2005 - 19:28 #12
8===> hottadpole: For fremtiden vil jeg gerne holde mig langt væk. Min påståede mangel på social interaktion, bedre kendt som omgang med andre mennesker, er ikke et problem. Min manglende evne til at tage selvhøjtidelige fjolser som dig og screem seriøst er til gengæld et problem.

Men det er altid sjovt at læse folks forsøg på, i en patroniserende tone, at nedgøre andre folk. Du kunne også bare have skrevet "få dig et liv", men din higen efter respekt ledte dig ud i en overdrevent sofistikeret og elitær tone, som du, mildest talt, ikke er særlig god til at beherske.

"kmi", som vi siger nede på Bullers Bodega, hvor du forresten til hver en tid er velkommen til en kold Tuborg og et par på hovedet.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. november 2005 - 20:34 #13
==> jonez_of_lol Dine trusler om korporlig vold, der uden tvivl, er resultatet af et inferiørt intellekt er mig totalt uforståeligt. Da din mening omkring min person er mig inderligt ligegyldigt bliver denne tråd markeret som afmeldt.
Avatar billede jonez_of_lol2 Nybegynder
02. november 2005 - 23:06 #14
8===> hottadpole

Af uransagelige årsager kan jeg ikke længere skrive kommentarer fra min vante bruger, derfor denne ad hoc-bruger.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du, mens du skrev ovenstående kommentar, var ude for en ejakulation, der kun kan måle sig, med dem du har opnået sammen med din far. Dette faktum ændrer dog ikke på at din kommatering, sætningsstruktur og manglende brug af korrekt grammatik lader meget tilbage at ønske. Vi kan jo lige gennemgå din kommentar.

"Dine trusler om korporlig vold, der uden tvivl, er resultatet af et inferiørt intellekt er mig totalt uforståeligt."

Du forsøger dig med en indskudt sætning uden større held. Du mener at "der uden tvivl" kan fungere som et indskud, hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet. Den korrekte form ville være: "uden tvivl er resultatet af et inferiørt intellekt". Her kan du jo tydeligt se, at resten af sætningen lige pludselig bliver forståelig, sådan cirka da. "Dine trusler om korporlig vold er mig totalt uforståeligt." Bortset fra at du ikke er i stand til at få delen før indskuddet til at kongruere med delen efter indskuddet giver det jo meget god mening. Den rette form er selvfølgelig: "Dine trusler om korporlig vold er mig totalt uforståelige", da trusler som bekendt er pluralis.

Se, det var jo ikke så svært som det så ud til. :)

Af frygt for at du tager det alt for alvorligt vil jeg igen sige "kmi", og som sagt er du altid velkommen til en kold Tuborg på Bullers Bodega. Hvis du er interesseret i et par på hovedet, der er jo noget der skal rystes på plads, så kan jeg anbefale dig at tage en snak med Porter Poul. Han vil med glæde dele nogle håndmadder ud.