Avatar billede dasch87 Nybegynder
01. november 2005 - 19:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

PDA anbefalinger?

Hey eksperts
Nu har jeg kigget lidt rundt efter en PDA!
Men jeg kender ikke så meget til dem og til markedet med dem!
Nogen der kan anbefale noget som kan købes i dk, evt. danske netbutikker?

Min krav er:
- Skal være udstyret med windows, word, excell, outlook
- GPS
- Den skal være hurtig, altså hvad der er godt i en pda med mhz, ram osv. den skal altså være fremtidssikret
- lagringspladsen skal kunne udvides med sd kort eller lign.
- den skal helst ikke (fysisk) være for stor 17*8*2 cm MAKS
- man skal helst, ikke et krav, kunne få bilholder og itui til den!

håber nogen kan hjælpe mig med at finde noget der passer, jeg kender ikke meget til mærker osv, men smid et indlæg hvis i har noget!
på forhånd tak!
/Dasch
Avatar billede spunkman Nybegynder
09. november 2005 - 12:31 #2
Hvis du vil være fremtidssikret, hvilket egentligt er umuligt inden for dette område.
Så skal man måske klappe hesten lidt. Og vente til modeller med windows mobile 5 kommer på markedet. Eller sikre sig at den model man køber kan opgraderes.
Ud over det kommer det jo også an på dit budget, til køb af en PDA!
Avatar billede dasch87 Nybegynder
09. november 2005 - 17:40 #3
budgettet ligger på maks 5-6000,-..! men kan man f.eks senere købe windows mobile 5 og installere på sådan een.?
Avatar billede spunkman Nybegynder
09. november 2005 - 21:52 #4
Nogle modeller kan opgraderes. min egen IPAQ HW6515 kan ikke!
men 6515 er en god model hvis man også vil have telefon i.
en anden mulighed er Qtek 9100, den er ret fed.
Ellers laver HP, Dell og asus nogle ganske fede modeller med vga skærm, og wi-fi, og som er hurtige.
6515 og qtek'en har tastatur, det gør dem efter min mening meget praktisk brugbare.
Qtek laver forresten også s110 som er ret lille.
Til modeller uden GPS kan man jo bare købe en GPS mus.
kik evt. på www.qtek.nu
Avatar billede nielle Nybegynder
09. november 2005 - 22:11 #5
Windows Mobile 5 er kommet for længst og man kan også købe PDA'er med det. F.eks. er jeg selv rimeligt glad for min Axim X51v:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/axim_x51v?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Der er mange fordele ved WM5, men en af de største er nok en væsentlig længere batterilevetid. Uanset hvilken PDA du ender med at anskaffe dig bør den derfor have WM5.

Axim'en kommer godt nok ikke med indbygget GPS, men dette kan tilkøbes:

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=42675&category_id=4327

(men så skraber du også toppen af budgettet).
Avatar billede dasch87 Nybegynder
23. november 2005 - 17:50 #6
takker for jeres svar., undskyld jeg først svarer på det nu! spunkman og arlet smider i et svar så får i alle nogen point! og tak for hjælpen! Jeg er kommet til den konklusion at jeg venter lidt på en af det nye qtek modeller!
Avatar billede spunkman Nybegynder
24. november 2005 - 11:43 #7
Held og lykke med den!