Avatar billede aproxi Nybegynder
01. november 2005 - 17:48 Der er 6 kommentarer

FTP via dyndns

Jeg har et problem med en ftp server.

Jeg har en dynamisk ip og den skifter derfor ret tit. Den ftp jeg prøvet at forbinde mig til har kun givet min specifikke ip adgang, men jeg har jo dynamisk ip.

Derfor har jeg lavet mig et *.lir.dk hostname, men mit spørgsmål er så nu:
Kan jeg på nogen måde for fat i et ftp program som kan connecte til ftp serveren med dette hostname, istedet for min normale ip.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
01. november 2005 - 18:05 #1
Hvis hostnamet ellers peger direkte på din IP, er det ligegyldigt hvilken klient du bruger, da den nok skal lave et DNS-opslag.
Avatar billede aproxi Nybegynder
01. november 2005 - 18:54 #2
det er jo netop det der er problemet... den laver slet ikke det opslag, da jeg connecter direkte til ftp'en og derved ikke med mit hostname.
Avatar billede aproxi Nybegynder
01. november 2005 - 18:55 #3
og derfor kan jeg ikke få kontakt til ftp'en hvis min ip er skiftet
Avatar billede pidgeot Nybegynder
01. november 2005 - 19:14 #4
Og hvorfor kan du ikke bare skrive dit hostname i det pågældende felt i din FTP-klient? Bruger præcist samme princip selv (dog med en anden DNS host), og fungerer uden problemer.
Avatar billede aproxi Nybegynder
01. november 2005 - 19:33 #5
hvilken klient bruger du?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
01. november 2005 - 21:37 #6
Den klient jeg nu engang har ved hånden. FTP Commander, Windows' kommando-linie FTP-klient, Internet Explorer - det gør ingen forskel, så længe man bruger sit hostname til at connecte (ftp://*.lir.dk).

Hvis du har problemer når du gør det, er problemet snarere en konfigurationsfejl i din router eller FTP server.