Avatar billede bang16 Nybegynder
01. november 2005 - 16:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man fat på kostumer?

Jeg skal til at arrangere en mindre fest og kunne i den sammenhæng rigtig godt tænke mig at bruge et kostume som f.eks Lillebror (ost), Rasmus Klump, Ronald McDonald, Fætter BR eller lignende... Har før set disse kostumer, men har bare ingen anelse om hvordan man får fat i det?

Nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
01. november 2005 - 16:53 #1
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2005 - 17:02 #2
Hvor gammel er du ? :) 16 år ? så sku det ikke være svært :) det er ldit sværrere hvis du er 20+ :) ?
Avatar billede bang16 Nybegynder
01. november 2005 - 18:13 #3
Har søgt på de forskellige søgemaskiner, men går efter de mere "kendte" kostumer...

thiazz - er faktisk 20+, men ved ikke om du kan se det sjove i nogle gange at bruge noget, som man gjorde da man var mindre? :)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2005 - 18:22 #4
hehe jo det kan jeg skam sagtens :)
men bare fordi du hed bang"16" :P ku det jo godt være du var 16 :)

Men altså jeg kan bar ikk rigtig finde nogen steder der har sådan noget til de lidt større "børn" :) hehe.. medmindre det løber op i flere hundrede kroner.. dvs. 500+.. 1000-
Avatar billede bang16 Nybegynder
01. november 2005 - 18:47 #5
Da jeg var 16 tænkte jeg ikke lige over, at jeg en dag ville blive ældre og navnet dermed ikke passede så godt ;)

Prisen er egentlig ikke SÅ vigtig (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig)... Så hvis du kender noget/nogle, så sig endelig til...
Avatar billede themom Nybegynder
01. november 2005 - 21:36 #6
Hvor i landet opholder du dig??? det ville måske gøre det lidt nemmere at hjælpe dig:)
Avatar billede themom Nybegynder
02. november 2005 - 11:26 #7
http://www.10tons.dk/dk/kids_stuff/000kidsstuff.htm

Har Rasmus Klump, men ved ikke hvor store:)
Avatar billede themom Nybegynder
02. november 2005 - 11:33 #8
Har fået oplyst at de fleste af den slags kostumer er copyrightet, så man skal gå til "kilden" for disse :)
Avatar billede bang16 Nybegynder
02. november 2005 - 11:34 #9
Jeg befinder mig i Århus-området...

Min næste plan var også at gå til de forskellige selskaber - f.eks Arla eller lignende!
Avatar billede themom Nybegynder
02. november 2005 - 11:38 #10
Kan se de ikke har en klump, men lavet den for PIB.

morso@image.dk    er det firma der har licens på at lave kostumer i dk.
Avatar billede themom Nybegynder
02. november 2005 - 11:39 #11
Har lavet en forespørgsel hos Arla..venter på besked :)
Avatar billede bang16 Nybegynder
02. november 2005 - 12:30 #12
Jamen, det lyder jo perfekt :)
Avatar billede themom Nybegynder
02. november 2005 - 15:31 #13
ok :( ,hverken fætter BR, eller Arla vil låne-leje ud...så det ser da ikke for godt ud.Du må selv igang med nål og tråd :), husk de er copyrighted!!.Johnny Reimar har tilladelse til at optræde som Rasmus Klump!!,som den eneste herhjemme.Det var desværre hvad jeg kunne hjælpe med.
Avatar billede bang16 Nybegynder
02. november 2005 - 15:52 #14
Jeg siger tusind tak for hjælpen... Har vist måske fundet noget gennem pib.dk, men nu ser vi :)

themom - smid et svar..!
Avatar billede themom Nybegynder
02. november 2005 - 16:05 #15
svar :)
Håber du får held med det,ellers må du jo vende tilbage med nogen anre ideer.
Avatar billede bang16 Nybegynder
02. november 2005 - 16:21 #16
Det var jo så ikke et svar c",)
Avatar billede themom Nybegynder
02. november 2005 - 16:52 #17
sorry*lol* den smuttede.Var lige ved at gøre det igen :)
Avatar billede bang16 Nybegynder
02. november 2005 - 16:54 #18
Hehe - typisk :)
Avatar billede themom Nybegynder
02. november 2005 - 16:55 #19
Takker , du råber bare til, hvis du finder et andet tema....har lært en del i dag ;)
Avatar billede themom Nybegynder
04. november 2005 - 11:16 #20
Tak for din henvendelse til KostumeMagasinet. Vi har desværre ingen af de
omtalte kostumer til leje. Prøv Midtjysk Kostumeudlejning eller Amorin. Hvis du
ikke finder dem andre steder kan du overveje, om vi skal sy et eller flere af
dem til dig. Det koster materialer og løn til en dansk skrædder - og vi skal
have besked i god tid. Du er velkommen til at kontakte os igen, evt. på tlf. 75
56 88 68 (man. - ons.) eller 27 28 14 62.
Med venlig hilsen
Lotte Stenlev
KostumeMagasinet

fik lige denne ind , så den får du med på vejen.
Avatar billede bang16 Nybegynder
04. november 2005 - 12:29 #21
Tusind tak...

Men har en fornemmelse af, at en skrædder og materialer er lidt over vores budget!? ;o)
Avatar billede zanne123 Nybegynder
10. december 2010 - 13:29 #22
Tjek engang Bamsefabrikken http://www.bamsefabrikken.dk/ , hold da op hvor de laver nogle flotte kostumer. Men de ser nu også ret dyre ud :-(