Avatar billede okholm Nybegynder
01. november 2005 - 13:08 Der er 4 kommentarer

muligt at sende gennem ekstern smtp på exchange server?

Hej eksperter,

Mit problem er, at en medarbejder ikke kan sende post til adresser på *@cec.eu.int via vores exchange server. Der er ifølge ham ikke problemer, hvis han bruger sin private mail, men dette er uholdbart i længden. Desuden har modtageren ikke problemer med at modtage fra andre i samme tidsrum, som min medarbejder forsøger at sende.

Det vil jo kunne løses, hvis man kunne sætte exchange-kontoen i outlook op til at sende gennem eksempelvis mail.tele.dk, men det har jeg ikke haft held med. Har også rodet med virtual smtp-server i exchange-serveren, men uden held. Det skal siges, at jeg ikke er exchange-haj, så kan nemt have forsøgt på den forkerte måde. Har indtil videre sat en ekstra konto op til ham, som sender via smtp, mail.tele.dk, men at han skal vælge denne konto er heller ikke en holdbar løsning.

Håber på gode idéer og lette løsninger :-)

Hilsner herfra.
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2005 - 13:29 #1
Har du undersøgt om hvorfor han ikke kan sende til *@cec.eu.int via Exchange serveren ? Bliver emailen afvist hos jer, hos dem eller hvad sker der ?
Avatar billede okholm Nybegynder
01. november 2005 - 16:16 #2
Kan du sige mig, hvad du skal bruge af informationer for at kunne se nærmere på hvor problemet ligger?
Jeg undrer mig en smule ved et nslookup på cec.eu.int, da det ikke giver nogen IP-adresse, men det er måske ikke så "farligt" ?
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2005 - 19:09 #3
DNS ser fint ud. Nu er Exchange ikke min stærke side, men når han prøver at sende til adressen så får han vil besked tilbage at den ikke er sendt ik ?
Avatar billede okholm Nybegynder
02. november 2005 - 00:16 #4
Han får følgende besked:

Could not deliver the message in the time limit specified.  Please retry or contact your administrator.