Avatar billede a_mylle Nybegynder
01. november 2005 - 12:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - ingen trafik på netkortet..

Hej eksperter,

Jeg har fået et meget trælst og mystisk netværksproblem med min stationære PC. Den kan ikke mere komme på Internettet, selvom den får en DHCP-adresse fra min router. Men der kommer ingen trafik igennem. Når jeg kigger på down- og upstream er det fuldstændig dødt. Men alle indstillinger ser fuldstændig rigtigt ud og jeg har ikke lavet ændringer på netværket eller i routeren. Dette synes jeg også at kunne bekræfte, idet jeg har en bærbar der ikke har nogen problemer med at køre, hverken via kabel eller trådløs.

Den stationære kører Windows XP med SP2 og hvad der ellers er af opdateringer at hente. Jeg kan ikke komme i tanke om noget jeg har installeret eller opdateret, der har sammenhæng med fejlen. Jeg benyttede den til at surfe og spille lidt fredag d. 28-10-05 og da jeg tændte for den lørdag d. 29-10-05, kunne jeg ikke komme på Internettet mere.

Jeg har siden prøvet følgende af..

-    Skiftet kabel og port i routeren.
-    Prøvet 2 nye forskellige PCI netkort
-    Ændret til manuel ip konfiguration
-    Afinstalleret en del software der benytter Internettet
-    Kørt diverse spy-, ad- og virus scanninger
-    Kørt en gendannelse af Windows, der var 2 uger gammel
-    Startet op i fejlsikret med netværk

Jeg må sande at jeg nu ikke rigtig synes der er flere muligheder end at geninstallere Windows. Det er vel aldrig skidt at gøre, men jeg synes det ville være rarest at vide hvad der lige er sket med den.. Og selvfølgelig også helst vide hvordan man kan løse det.

Jeg ville være superglad for alle gode idéer til hvad der kan være sket, så hold Jer endelig ikke tilbage.. Der er 200 point til guldkornet. ;)
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. november 2005 - 12:13 #1
Prøv at gå i enhedshåndtering og fjern kortet, genstart systemet, se om ikke det hjælper.
Avatar billede a_mylle Nybegynder
01. november 2005 - 12:19 #2
Undskyld, den havde jeg ikke fået noteret, men det er også forsøgt. Om ikke andet burde de 2 nye pci netkort have fungeret.
Avatar billede a_mylle Nybegynder
01. november 2005 - 12:25 #3
Kan også kort fortælle at når jeg sætter kablet i et af netkortene (jeg har 3 i lige nu) lyser link-lampen selvfølgelig. Men hvad der er mærkeligt, er at den ikke stopper med at lyse, hvis jeg hiver kablet ud igen..
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. november 2005 - 12:30 #4
Der kan være konflikter mellem kortene, prøv med 1 monteret af gangen.
Avatar billede a_mylle Nybegynder
01. november 2005 - 12:36 #5
Der er ingen konflikter. Alle 3 kort kan godt køre. Det startede med netkortet på bundkortet og så købte jeg et nyt netkort og satte i og deaktiverede det indbyggede netkort og prøvede at køre på det nye. Driveren siger at alt fungerer korrekt og jeg får også en ip af routeren. Men jeg kan ikke engang gå på routeren via webinterfacet eller pinge den.
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. november 2005 - 13:03 #6
Jeg ville prøve med 1 kort monteret alligevel - kunne også tænkes, at du har fanget noget spyware.
Avatar billede a_mylle Nybegynder
01. november 2005 - 13:40 #7
Jeg prøver med 1 kort, når jeg er nået hjem igen.. Men jeg kunne nu ikke forestille mig at det skulle være problemet. Jeg kender en del der kører med flere netkort i deres PC uden nogen problemer. Ang. Spyware har jeg allerede checket den med spybot, ad-aware, omegakiller og spydoctor. Kender du til et program, der kan finde mere ?
Avatar billede a_mylle Nybegynder
02. november 2005 - 13:54 #8
Det gav desværre heller intet resultat. Jeg kørte også en komplet virus scanning i går, som heller ikke fandt nogle vira.. Er der andre forslag til mulige løsninger?

Jeg er godt nok ked af at skulle geninstallere..
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. november 2005 - 13:57 #9
Det er typisk spyware, der blokker for netkortet, men det kræver en opdateret scanner.
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. november 2005 - 13:58 #10
Kan en antispywarescanner ikke fjerne dem, er du desværre nødt til, at slette partitionen og oprette den igen.
Avatar billede a_mylle Nybegynder
02. november 2005 - 14:01 #11
Ok, jeg går igang med geninstallationen.. :( - Kan du evt. give et forslag til en rigtig god spyscanner jeg bør anskaffe ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. november 2005 - 14:04 #12
Du skal lige huske, at fjerne netkablet til PCèn, så du undgår skidt inden færdigindstallatioen. Du kan hente microsoft`s egen antispywrescanner, er ganske god.
Avatar billede a_mylle Nybegynder
02. november 2005 - 14:09 #13
Ok mange tak, det vil jeg gøre. Tak for hjælpen :)