Avatar billede nadster Nybegynder
31. oktober 2005 - 22:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Fejl ved installation af winXP

Hej

Jeg er ude for noget lidt mærkeligt synes jeg.

Har haft en gammel pc stående i noget tid, som jeg så vil have op og køre igen.

Når jeg prøver på installere winXP, så får jeg konstant fejl, når den er kommet 2% i processen. Den får fejl ved filen shell32.dll. Hvis jeg prøver at ignorer, så kommer der flere fejl ved andre filer længere henne.
CD'en er ikke riset, så det er ikke der den ligger. Jeg har også prøvet at installere via min kammerats windows cd, for at se om det skulle være en ridse der ikke kan ses. Men den giver samme resultat. Og han kan godt installere på hans computer med den cd.
Jeg har prøvet på 2 forskellige harddiske og fra 2 forskellige cd-drev, men lige lidt hjælper det.

Er det noget som nogen kender noget til, og har en løsning. Eller måske kan give mig en retning jeg skal gå efter. For jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal få den computer op og køre igen. Og nu skal det lykkedes :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. oktober 2005 - 22:09 #1
Det er ret typisk for ram fejl. XP er extrem ram følsom under installations processen der normalt simpelthend vil gå i stå. Prøv evt at låme noget anden ram og forsøg med dette. Der kan selvfølgelig også være tale om andre fejl
Avatar billede nadster Nybegynder
31. oktober 2005 - 22:16 #2
Okay, det kan godt tænkes vi måske har noget her.

I og med det er en gammel computer, så er kombinationen af de ram der er i, så at sige, lidt forskellige. Der sidder følgende:
3x128MB
1x64MB
Den sidste af blokkene (64'eren) er vist allerældst. Jeg vil prøve at tage den ud og se om ikke det hjælper så.

Jeg vender tilbage, hvis ikke i aften så i morgen.
Avatar billede japping Nybegynder
31. oktober 2005 - 22:18 #3
Jeg har oplevet noget lignende med win98 eller win2000. Årsagen var den at BIOSén havde en slaks viruskontrol. Denne kontrol skulle man bare slå fra, hvorefter win kunne installeres. Efterfølgende kunne viruskontrollen aktiveres igen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. oktober 2005 - 22:26 #4
lyder som en god ide
Avatar billede nadster Nybegynder
31. oktober 2005 - 22:54 #5
Jeg tror vist vi fandt løsningen her. Efter at have fjernet den gamle ram-blok, så installere den på livet løs nu. Ingen tegn på fejl osv., så jeg tør godt give point ud, selvom den ikke er helt færdig med at installere.

Jeg vil sige mange tak bufferzone!

japping>> jeg kunne ikke se nogen viruskontrol i bios'en. Men det er så åbenbart heller ikke her, at mit problem lå. Men tak inputtet.