Avatar billede lisby Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke komme på nettet via mine nye trådløse Dlink DI-624+

Hejsa.

Situation: Jeg har en bærbar pc og en ZyXel router som giver mig adgang til internet.

For at få en trådløs forbindelse har jeg netop købt en Dlink DI-624+ trådløs router som skal fungere som Access Point. Samtidig har jeg købt et Dlink DWL-G650+ netværkskort og sat denne i min bærbare pc.

Men når jeg jeg via mit nye trådløse net vil åbne Explorer står der bare at siden ikke er tilgængelig.

Er der nogen der kan hjælpe mig/guide mig igennem så jeg kan få det her til at virke?
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2005 - 23:01 #1
hvis du har sat det hele til. så prøv at vente til i morgen jeg gætter på at det er fordi at din router ikke har fået en ip-adresse fra din udbyder endnu.. så kort sagt sluk det hele ned også start det op i morgen tidelig igen.
Avatar billede lisby Nybegynder
31. oktober 2005 - 23:35 #2
det tror jeg ikke er problemet. min nye trådløse router fungerer kun som access point. min router 'ud af huset' er den router jeg altid har brugt. nemlig min ZyXel router.
Avatar billede kenp Novice
01. november 2005 - 08:38 #3
åhhh dvs at du slet ikke bruger WAN port på den og du har deaktiveret dhcp i den?
Avatar billede lisby Nybegynder
02. november 2005 - 11:29 #4
jo, jeg har et kabel fra min ZyXel ud af huset-router til WAN-stikket i min D-link  router. jeg har ikke deaktiveret dhcp.

men jeg kan altså stadig ikke kommet på internet via min trådløse forbindelse.

nogen som har en 'køreplan'?
Avatar billede kenp Novice
02. november 2005 - 11:57 #5
ja du har 2 muligheder..

1: skifte den ip-adresse range som din linksys har og deler ud af.
2: sørge for at kun bruge lanporte og deaktiver dhcp i din dlink (husk at sætte sikkerhed op inden, samt ændre ip-adresse så den ikke konflikter med din zyxel)
Avatar billede lisby Nybegynder
02. november 2005 - 13:56 #6
det kører lidt for stærkt.

hvad mener du med kun at bruge lanporte? er jeg ikke nød til at forbinde min Zyxel router med dlink routerens WAN-port?

hvilken sikkerhed skal jeg sætte op? mener du kryptering? hvad skal ip-adresse stå til i min dlink router for at den ikke konflinker med min zyxel?

når jeg laver en ipconfig /all får jeg en masse adresser. det er vel et/flere af disse jeg skal bruge.

jeg er ikke en haj til det her så jeg er nød til at have det skåret ud i pap.

jeg kan ikke tage stilling til om du skal have point endnu, da jeg først skal have uddybet og afprøvet det.
Avatar billede kenp Novice
02. november 2005 - 14:00 #7
jeg deler lige dine spøgsmål op.

1: nej du behøver ikke bruge wan.. hvis du kun bruger lan porte skal du bare deaktiver dhcp i din router.

2: ja det er sikkerhed som kryptering.

3: din router skal stå til en ip-adresse som er 1 højere ned den dn den har nu. (jeg ved jo ikke hvad dne har nogle af dem derfor det svar)

4: nej det er faktisk ikke nogle af dem du skal bruge...
Avatar billede lisby Nybegynder
11. november 2005 - 11:20 #8
tak for svarere.

jeg fik hjælp af en bekendt og der var flere af de ting du skrev der skulle med så du får pointene.