Avatar billede poull Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LG eller Samsung modeller

Jeg har følgende skærme jeg overvejer lidt at købe:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91198
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118842
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149247
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99045

Jeg ved godt det måske ikke er helt fair at spørge om hvilken i vil anse for den bedste investering da de ikke helt koster det samme. Men her mener jeg blot om man reelt får en mærkbar forskel for de ekstra penge.

Jeg skal bruge skærmen til lidt af hvert, dvs spil, programmering og meget andet. Skærmen skal også lidt udgøre det for et tv så den må gerne kunne vise et nogenlunde billede selv om man ikke sidder i den mest optimale vinkel.

Af overvejelser jeg selv har gjort er at dels har har samsung skærmene bedre specificationer end LG skærmen. Men tilgengæld kræver LG kun 3 pixelfejl før skærmen er defekt. End videre så har min bror 17" udgaven af LG skærmen og den synes jeg som sådan ganske godt om, så jeg spørger kort sagt om jeg vil få noget ekstra ud af en af de samsung skærme :)
Avatar billede john.doe Nybegynder
01. november 2005 - 08:14 #1
Vil anbefale denne skærm da det er kvalitet, 0 pixelfejl og 3 års garanti.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111230
Avatar billede poull Nybegynder
02. november 2005 - 15:43 #2
Nu valgte jeg så LG skærmen da der ikke nåede at komme et svar som jeg ledte efter.

Med hensyn til den skærm du linker til john, så siden den ikk virker til at være mere kendt/populær ved jeg nu ikke hvor meget jeg skal ligge i at den er bedre end LG's og Samsungs. Hvis jeg endeligt skulle have valgt en så ukendt skærm (for mig) så skulle du have sagt noget mere om den :)
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
02. november 2005 - 17:27 #3
haaaaalllooooooo !!!!!!

Og lige et øjeblik......

Nu haster vi os da lige lidt.......nu er det ikke kun pixel og fejl, man kan hæfte på sin skærm
der er osse noget der hedder kvalitet når man sidder ved sin skærm, foreksempel kunne det jo være en
stor fordel at en eksempelvis samsung har en opdaterings hastighed på 4 ms, og en kontrast på 700
kontra en på 12 og 500 hos lg, ville uden tvivl haste mig tilbage til butikken og bytte bassen ud med en smule
kvalitet.Samsung er en godt valg, da den holder sine specifikationer mere i længden.....

Ulrik

Håber det kunne bruges, eller fik tænkeren igang..
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
02. november 2005 - 17:36 #4
glemte lige at nævne at den jeg kigger på er 930 BF... også 300 i forskel. tænk på nydelsen, til dine spil

LG, er ikke det bedste valg..

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117542

Alternativ, konge skærm, med rigtigt glas front, den er simpelhen kanon flot, og det bedste billed.
samt den er næsten lige så hurtig som samsung, 8ms, 800 i kontrast.
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
02. november 2005 - 17:38 #5
ho ho ho....

sidste detalje...... Xerox har 3 års onsite garanti, og henter på din bopæl og bringer, i 3 år

+ det har osse 0 pixel ved levering..........  kan det snart blive bedre.

iøvrigt har jeg selv en.
Avatar billede poull Nybegynder
02. november 2005 - 17:45 #6
Jo men nu er 3000 lidt for meget og man kan altid blvie ved med at finde en dyrer skærm som er bedre.

En ting er at specifikationerne for samsung modellerne er bedre, er det så altid ensbetydende med at det også er en bedre skærm at se på? For jeg kan godt selv se at samsung har bedre specs end LG men jeg søgte mere folk som havde set begge typer af skærme og reelt kunne sige hvad man syntes i sidste ende :) Og endeligt så er jeg bange for at samsung har en del pixelfejl hvilket for mig også er tale om en forringelse af kvalitet :)
Avatar billede ulriknygaard Nybegynder
05. november 2005 - 07:28 #7
det er rigigt at den er ikke den billigste,men Xerox er iorden ikke noget der, men flere af mine venner / bekendte har skiftet til samsung, og de har ikke en eneste af dem været utilfreds med kvaliteten, jeg har kun været udsat for en der har haft pixel fejl, men den gik vi ind med, og fik den byttet uden besvær, ville nu satse på kvalitet, du skal jo osse sidde ved den i mange timer´, man skal jo passe på sine øjne.
Avatar billede poull Nybegynder
06. november 2005 - 19:22 #8
@ulriknygaard Den skærm du linker til har jeg faktisk gået lidt og overvejet. Dog ved jeg ikke hvor du ser 8 ms for jeg synes der står 16 ms. Og en anden ting, jeg har ikke helt kunne finde skærmen på Xerox's hjemmeside så jeg har ikke kunne finde noget om 0 pixelfejl garanti, så hvis du kunne finde et link eller lign ville det være rart :)