Avatar billede rp78 Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Køb af digital kamera

Jeg skal have købt et nyt kamera. Har omkring 4000 kr.

Ønsker/Krav:

Optisk zoom: gerne over 10x
Stort display
Gerne med XD kort (eller et hurtigt kort).

Gode forslag, hvad kan I anbefale her på Eksperten?

/Rasmus
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. oktober 2005 - 14:18 #1
Jeg kan anbefale at du gør følgende.

Start med at undersøge marked og find et antal alternativer til den pris du vil give.

Gå derefter på http://www.dpreview.com/ og læs om de enkelte kameraer
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp kan du sammenligne dine kandidater.

Jeg har selv to gange inden for de sidste år købt digital kameraer (et sony 717 og en Canon EOS 350) og begge gange anvendt dpreview begge gange
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:35 #2
Canon EOS D350 er kåret som årets bedste kamera, bl. i bladet Digital foto.

I al beskedenhed har jeg selv et og det har været et godt køb ;o)
Avatar billede gratis Nybegynder
01. november 2005 - 00:40 #4
her er en dansk site, hvis det ka gi lidt inspiration , http://www.digitalmagasinet.dk/index.asp
Avatar billede rp78 Nybegynder
01. november 2005 - 07:07 #5
Canon EOS D350 lyder som et rigtigt godt kamera, men jeg har ikke pengene til så dyrt et kamera. :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. november 2005 - 10:13 #6
du skulle måske fortælle os i et hvilket prisleje kameraet skal være indenfor.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. november 2005 - 10:26 #7
retaxes>> Måske du skal læse spørgsmålet igen: Har omkring 4000 kr
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. november 2005 - 10:48 #8
james_ jeg var ikke rigtig vågen, sorry ;o(
Avatar billede uffesteenberg Novice
01. november 2005 - 14:46 #9
Jeg har for et par måneder siden købt Panasonic FZ5 (12xoptisk zoom, alt i indstillinger)

Læste alt hvad jeg kunne finde på nettet bl.a. dpreview (nævnt ovenover) og her --> http://www.dcresource.com/reviews/panasonic/dmc_fz5-review/index.shtml  ...konklusionen var, at Panasonic FZ5 er blandt de allerbedste superzooms i prisklassen..men alt afhænger selvfælgelig af dine behov. Canon PS2 og SONY FH1 er også udmærkede!

Jeg er totalt tilfreds.. den bruger SD-kort (vist også MC) og jeg har et Sandisk 512MB UltraII kort, der er ganske hurtigt...

Så lige i en reklame-avis, at de har den i Merlin til ca. 3500,- ...kig evt. derned for at se nærmere på den..  jeg købte den over nettet i Tyskland og sparede meget.. købte hos Warsteiner Fotoversand (det kan godt betale sig at søge på f.eks. idealo.de).. super service! Der følger kun et lille ubrugeligt 16mb kort med kameraet! Men selv med kortet oveni (koster i DK ca. 400,-) blev det kun ca 3200,- i alt...
Avatar billede rp78 Nybegynder
01. november 2005 - 15:17 #10
Ok Tak, det vil jeg lige kigge på :)

Kameraet er egentlig til mine forældre som skal på safari i afrika, og her er optisk zoom jo en god ting at have.
Jeg har selv et Fujifilm Finepix s5000 (ikke helt nyt), men det fungerer ganske godt. Derfor har jeg også kigget på de nye Fujifilm kameraer. Det er nu svært at vælge det rigtige kamera :)
Avatar billede uffesteenberg Novice
01. november 2005 - 15:21 #11
Jeps.. optisk zoom styrer!! PS: Kameraet har selvfølgelig en "idiot-funktion", hvor alt man skal gøre er at sigte og trykke ;-) PS: Køber du den i Tyskland er det ikke sikkert du får en engelsk/dansk manual med... jeg har en liggende som pdf-fil, hvis du skulle få brug for det... men det er nu ikke så svært at bruge :-)
Avatar billede horslundjr Nybegynder
03. november 2005 - 20:58 #12
Fujifilm kommer med et nyt kamera her i november!
Fujifilm S9500
9 megapixel Super CCD
10,7X zoom
superhurtigt

Det rigtig lækre ved denne fuji er at den manual zoom, den er ikke elektronisk som tidliger, så den bliver som en spejlreflex.
Sony har også deres ny Sony R1 med Cmos CCD også med manual Zoom...