Avatar billede avolites Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:54 Der er 5 kommentarer

Outlook sync

Hej,
Jeg søger lidt hjælp til hvordan jeg opsætter mit outlook sådan at jeg kan have hele mit outlook liggende på min mail server (eller web server) med kalender mail-mapper osv.?

Så jeg kan ha' den samme kalender, de samme mails og de samme informationer om jeg er der hjemme eller ude i landet med laptopen?

Med venlig hilsen
Andreas Trier Jensen
PRE-FORM Design
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 10:58 #1
hvilken slags server er din mail server ? (er det exchange e det bare at sætte kontoen op på begge maskiner, da filerne netop ligger på den)
Avatar billede avolites Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:02 #2
Det ved jeg ikke, jeg har et webhotel hos Surftown og derved tilknøttet en mail server.
Avatar billede micos Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:07 #3
Så skal du benytte IMAP fremfor pop3. Her vil mailsene ligge på surftowns server. Men du skal være opmærksom på at de sendte mail ikke vil ligge på mailseveren, de vil ligge lokalt på den pc mailsene er sendt fra.
Men du kan lave en mappe i IMAP (f.eks) sendte mails, hvor du derefter kan flytte dine sendte mails i mappen.
Avatar billede avolites Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:30 #4
Hvis jeg opretter en IMAP er det så ikke kun min "mail" der ligger der,
Der er min kalender osv ikke med i?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
01. november 2005 - 08:48 #5
Nej, det vil kun være mails der ligger på serveren.

Det du tænker på, kan ikke laves via et normalt webhotel/mailhotel.

Du skal kigge efter noget hosted exchange istedet. Men det er lidt andre priser.
Eller selv smide en exchange op derhjemme.