Avatar billede denras Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stabilt system?

Hej.

Jeg har samlet følgene maskine.

Mobo: MSI K8T neo 2 F

Ram:  GeIL Value Dual Channel Kit 2 x 512 MB (1024 MB)/DUAL RAM/DDR SDRAM/PC3200CL2.5/400 MHz/Bit5 ns

CPU: AMD Athlon64, 3000+, S939, Bulk, BW

Primær HDD: Seagate 7200.7 120GB, 8MB, ATA

Sekund. HDD: Seagate 7200.7 160GB, 8MB, ATA

PSU: Chill Innovation CP-520A2, 520W, ATX2.2

Køling: Zalman CNPS7700-CU Multi Køler

DVD drev: LiteOn SHW-1635S-01C, DVD±RW

Efter at have samlet det til en enhed, kom det gyldne øjeblik hvor maskinen så skulle tændes. Men uden held.
Lysdioderne viste en kode der betyder: Early chipset initialization failure... (Eller noget i den stil)
Jeg søgte på google uden held, og flyttede på ram uden held.
Det eneste jeg opnåede ved det, var at nu ville min køler køre, men ikke starte.
Jeg flyttede på jumperen i budkortet, så den nu står på clear data, samtidigt med at jeg har placeret ramblokkende i slot 1&2 (de grønne).
Iflg. MSI skal de placeres i 1&3 eller 2&4. Men nej, åbenbart ikke i mit tilfælde.
Nu virker den så. (Men kun efter jeg afmonterede batteriet fra mobo, og afladede det!)

Nå men nu kører maskinen, og jeg har ikke oplevet probs, før jeg så indstallerer UnrealTurnament 2003.
Jeg kører WinXPpro, og nu oplever jeg så at maskinen simpelthen fryser, og derefter lader være med at sende signal til skærmen.
Så kan jeg selv slukke svinet og genstarte manuelt.
Det sker hver gang at spillet skal til at starte.
Men som yderligere bonus, oplever jeg nu at maskinen kan fryse ved en simpel copy/paste i word.

Hvad f..... ka der være galt.

(Tak for tolmodigheden til de af Jer der vil læse mig lange indlæg og give Jer tid til at svare :)
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2005 - 11:15 #1
har du testet dine ram ?  og registreres alle ?
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:13 #2
Rammene ved jeg registreres som 1024 i alt.
Avatar billede gratis Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:44 #3
du ka hente en ram tester her , http://www.memtest86.com/ den findes i 2 versioner, en til at installere på floppydisk og en til cd-rom
Avatar billede denras Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:51 #4
Ja, som kenya1546 siger,så bliver rammene registreret som 1024/200mhz.
Skal rammene så alligevel testes når de registreres? Hvis ja, hvad skal de testes for?
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2005 - 15:09 #5
ja, de skal testes for defekte sektorer.
Avatar billede denras Nybegynder
31. oktober 2005 - 15:58 #6
Fint. Det prøver jeg når jeg kommer hjem.
Avatar billede denras Nybegynder
01. november 2005 - 22:44 #7
Så fik jeg kørt memtest86, og fik heldigvis konstateret at mine ram er tiptop. Jeg valgte så at formatere og genindstallere winxp-pro, for at så at udelukket at SP2 kunne have forvoldt problemerne. Har læst at det kunne være en mulighed.
Så fik jeg opdateret grafikdrivere, og directX som UnrealTurnament kræver. Indstallerer spillet og launcher det. Men det samme igen. Computeren fryser og jeg må slukke den.
Mit primære problem er ikke at jeg ikke kan komme til at spille på computeren. Problemet er at jeg lige har ofret 6000.- på skidtet, og så føler jeg det er det mindste jeg kan kræve at sådan en computer.
En eller anden... Hjælp!
Avatar billede denras Nybegynder
07. november 2005 - 16:33 #8
computer udskiftet.