Avatar billede msn Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gem jpg-fil direkte med Print Screen

Jeg har brug for at gemme screendumps som jpg-filer. Er det muligt at gemme til jpg-filer direkte på sin harddisk, dvs. uden at skulle omkring et billedbehandlingsprogram el. lign. og paste det ind først?
Avatar billede trekkies Juniormester
31. oktober 2005 - 09:08 #1
Højre klik på billed og klik på "gem som..."

Hvis det ikke virker så sæt musen på billedet og der kommer en lille bar frem øverst til ventre af billedet, så klik på "Gem knappen"
Avatar billede hcm Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:28 #2
Download Printkey: http://www.webtree.ca/newlife/printkey_info.htm
Det er gratis for private, og har en del gode funktioner. Du kan klippe en del af screenshot'et ud og gemme direkte, eller du kan bare gemme dit screenshot.
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 10:05 #3
Nej det er ikke muligt, der skal et ekstra program til før det er muligt (det kunne ellers have været rart) ;)
Avatar billede hcm Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:08 #4
Printkey popper automatisk op naar du du trykker Print Screen, saa det virker naesten som om der ikke er et ekstra program :-)
Avatar billede ierikk Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:13 #5
følg "hcm"
jeg bruger PrintKey 2000
man kan mange ting med det bl. a.
tage et del af skærm billed/gemme i udklipsholderen eller gemme som fil/sætte ind i word eller mail
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:32 #6
http://www.irfanview.com/ ka' også noget i den retning...
Avatar billede msn Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:44 #7
Tak for hjælpen! HCM fik pointene. Meget nyttigt program.
Avatar billede hcm Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:52 #8
Takker for point. Det er et gammel men godt program. God fornoejelse!