Avatar billede inkognito1 Nybegynder
31. oktober 2005 - 03:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Remote maskine via RAC netkort.

Vi har en DELL server med et RAC kort i. Det gør at vi kan logge på serveren og genstarte den hvis den er gået død.

Findes dette til andet end DELL maskiner og hvad skal jeg søge efter på nettet for at købe et sådan netkort ??
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 06:19 #1
Kender ikke dette kort, men HP har noget tilsvarende, hvor man kan se status, systam oplysninger, genstare, slukke eller tænde computeren osv. (de kalder det top tool)
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 06:21 #2
HP D6028A TopTools Remote Control hedder det
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:59 #3
ok .. spørgsmålet er om disse kort kan sættes i hvilken som helst maskine og så virke. Altså hvor det IKKE er en HP maskine.
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 13:02 #4
Det kan de ikke, men det viser at der findes lignende løsninger, men om alle producenter har lignende kort vides ikek (men er nu ellers en lækker ting at kunne tænde computeren på den måde, er noget nemmere end med WOL)
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:06 #5
Ja .. kører som sagt med det på DELL serveren der står på et webhotel. Og det er genialt man kan redde 99,9% problemer vedr. genstart osv.

Desuden ret fedt man kan følge med i consollen under opstart. Synes bare det er en smule belastende at det skal være en DELL eller HP server før det virker ;o(
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 13:08 #6
ja det er ret genialt at man kan de ting (med det kort der sidder i min kan jeg også opdatere BIOS osv)