Avatar billede syskim Nybegynder
30. oktober 2005 - 18:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Autorun virker ikke

Jeg har en pc (XP-Home ed.) med et DVD-drev og et DVD-rw-drev , hvor autorun ikke virker på nogen af drevene. Det gælder både for musik-CD'er, DVD-film og program-CD'er. Det er ikke muligt at installere et program, hvor der skal bruges to eller flere CD'er til installationen. Når der spørges efter disk nummer 2 og denne isættes sker intet. Den opdages ikke, når der trykkes OK for at fortsætte installationen. Pc'en har også en indbygget kortlæser til bl.a CF-kort. Den opdages uden problemer.

I Drev - Egenskaber er musik-CD'er sat til at afspilles med Mediaplayer. Hvordan man sætter autorun til for program-CD'er, ved jeg ikke...

Jeg har hentet TweakUI og sat alle drev til autoplay uden effekt.

Nogen forslag til, hvad der kan være galt??
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2005 - 18:30 #1
Prøv dette:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering.
Klik på + udfor DVD /CD-drev
H-klik på dine drev og vælg fjern
Genstart pc`en og lad Windows finde og installere igen.
Avatar billede sharkman Nybegynder
30. oktober 2005 - 18:33 #2
Prøv i TweakUI at vælge fanebladet "Paranoia", hvor du under "Things that happen behind your back" sætter afkrydsning i Play Audio CD's automatically og Play Data CD's automatically
Avatar billede syskim Nybegynder
30. oktober 2005 - 18:37 #3
sharkman>>Min TweakUI (2.10.0.0) har ikke den feature, du omtaler...
Avatar billede syskim Nybegynder
30. oktober 2005 - 18:47 #4
haverslev>>Er prøvet uden resultat
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2005 - 18:50 #5
OK, Prøv lige følgende, det er ikke "berammet" direkte på de fejl du oplever, men det kunne være en løsning.
Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2005 - 19:10 #6
Avatar billede syskim Nybegynder
30. oktober 2005 - 19:24 #7
haverslev>>er prøvet. Et programmer brokkede sig ved genstart og tilbød at fixe problemet. Sagde i første omgang nej. Problemet var der stadig. Genstartede og lod programmet (Pinnacle Studio 9) fixe problemet. Genstartede. Problemet er der stadig.
Avatar billede syskim Nybegynder
30. oktober 2005 - 19:38 #8
haverslev: Det lille program (autofix) klarede det hele. Alt virker nu. Tak for hjælpen! Du skal lige lave et svar, så du kan få dine points.
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2005 - 19:47 #9
Godt du fik det fixet ;o)