Avatar billede rockknalde Nybegynder
30. oktober 2005 - 14:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde 250 gb disk efter reparation

Hej
Jeg har det lidt uheldige problem, at jeg lige har kørt en reparation af xp - Men efterfølgende har jeg ikke kunnet finde mit h: drev, med min maxtor på 250 gb...

Jeg formoder der bare skal et eller andet simpelt til, jeg håber vireklig ikke at mine data er gået tabt, det var ligesom min backup disk...

Desuden så er der en masse ting som ikke virker, både mit grafikkort og skærm kan jeg ikke installere drivere til. Men jeg vil lige sikre mig, at jeg har min backup før jeg laver en ren geninstallation...

På forhånd tak

vh Ole
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. oktober 2005 - 14:45 #1
Er det et SATA-drev? Hvis ja, har du Sp1 installeret?
Avatar billede rockknalde Nybegynder
30. oktober 2005 - 14:48 #2
Hmm, må blankt erkende at jeg ikke ved om det er et sata drev... OG jeg har hverken sp1 ell. 2 installeret efter reparationen..
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. oktober 2005 - 15:02 #3
Seriel ATA (et tyndt kabel). Hvis det er tilfældet XP uden SP1 kender ikke SATA -drev. Installere blot SP1 og så burde du finde drevet.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. oktober 2005 - 15:48 #4
Fortæl lidt nærmere om, hvad du har gjort, da du lave reparation på XP.
Avatar billede rockknalde Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:23 #5
Hej igen...

Nu har jeg geninstalleret hele molevitten, inklusive sp2...Men nu vil den ikke starte på hvis min ekstra hdd er tilsluttet. Så når den til "windows xp startes" skærmen, og bliver så bare stående der....

Er det fordi jeg skal forsøge at tilslutte den et andet sted på kablet, jumperen er sat til slave og sådan noget....

??
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:29 #6
De kan godt sidde på samme kabel, som henholdsvis master og slave. Men det
anbefales at sætte dem på hvert sit kabel, som master. Men husk. hvis der også
sidder et CD/DVD drev, skal dette være slave.
Avatar billede rockknalde Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:03 #7
Så prøvedet jeg det, satte den på samme kabel som mit dvd drev, dvd drevete som slave og hddsken som master. Stadig samme resultat, windows xp kan ikke starte op....

Nogen forslag, er ved at blive ret desperat...
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:56 #8
Sagen er klar, jeg har overset, at du har skrevet, at du ikke har hverken SP1
eller SP2. Du skal have en af delene for at windows kan se så stor en HD.
Hvis en installation oven på XP driller, så følg dette link og lav en slipstremet
XP, det har jeg selv gjort. Nu tror jeg virkelig vi får løst problemet.
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:57 #9
Hvis du ikke har SP2, så hent den fra Microsoft egen hjemmeside.
Avatar billede rockknalde Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:23 #10
Hej, nej du havde ikke overset noget, jeg har installeret sp2 denne gang..

Det var kun efter reparationen at jeg ikke havde...
Avatar billede off-line Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:40 #11
Ja så bliver det jo snart paradoksalt, for så kan det være det er SP2 som driller.
Da jeg første gang installerede SP2 på en helt ny XP installation, som ikke havde
været på nettet og derfor ingen virus el. lign. kune jeg slet ikke starte op. Det
samme har andre oplevet, foruden forskellige problemer hvis de fik startet op.
Så lavede jeg en slipstreamed XP, som i linket. Så kørte det uden problemer, og
der kom heller ingen. Så det er der håbet så ligger.
Avatar billede rockknalde Nybegynder
22. august 2006 - 18:05 #12
jkij
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2006 - 18:28 #13
Du burde nok lige kikke på reglerne fra Eksperten:
http://expfaq.dk/?id=3#behandling_af_svar