Avatar billede straeller Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:40 Der er 3 kommentarer

aktivering af windows

Jeg har netop installeret windowsXP efter at have skiftet harddisken i min computer ud. Efter min egen erfaring plejer man at have 30 dage til at aktivere windows, men nu, efter en dag, får jeg en besked om at jeg ikk kan logge på før jeg har aktiveret windows hver gang jeg starter computeren. Okay, det er heller ikk noget problem. Eller det burde det ikk være.
Når jeg så har kørt igennem de første af aktiveringen og den forsøger at få forbindelse til "aktiveringsserveren" virker det ikke. Jeg er 100% sikker på at der er internetforbindelse til computeren så jeg forstår det ikke helt.
Noget andet mærkeligt er at computeren har været brugt tidligere idag, men nu, efter at jeg har sat en firewire i den, vil den pludselig have at jeg aktiverer den først. -.-
Avatar billede tlaursen Nybegynder
30. oktober 2005 - 14:14 #1
jeg har hørt at Xp er bundet op på det HW der er installeret i maskinen. Så når du har installeret noget nyt HW, kan du komme ud for at der skal aktiveres igen.

PS: Jeg har aldrig selv prøvet dette og jeg har da skiftet grafik kort nogle gange.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. oktober 2005 - 14:42 #2
Grafikkort er ikke nok: http://www.microsoft.com/piracy/activation_faq.mspx

Nu har jeg aldrig selv prøvet at aktiverer sådan en sag (kører med volumelicens).
Hvordan starter den op, kan du få adgang til at indtaste evt. kabel-modem kode?

Alternativt forslag kunne være at da den røg ned i forbindelse med dit firewire installation, tror den måske nu at firewire er primær netværksadgang.
Kan man starte i fejlsikker med netværk og klarer den der?

Måske skal man fjerne firewirekortet igen og se om den kan tvinges op der. Genaktivere systemet der, måske med hjælp fra windows - som ´man skal ringe til for genaktivering.
Avatar billede straeller Nybegynder
12. november 2005 - 13:41 #3
o_O Havde helt glemt at jeg havde skrevet herinde. Prøvede at starte i fejlsikker med netværk både med og uden firewirekortet i maskinen, men intet af det hjalp. Nu har jeg så bare formateret den igen og så sørgede jeg for at aktivere windows med det samme og have firewirekortet i under installationen af windows. Indtil videre har der ikke været nogen problemer.