Avatar billede e30 Nybegynder
30. oktober 2005 - 12:48 Der er 8 kommentarer

Trådløs netværk/router - problemer med ordentlig forbindelse

Jeg bor i en 2 plans lejlighed hvor jeg har internet via TDC Cabeltv på første salen. Mit kontor er imidlertid i stueetagen. Jeg har derfor monteret en trådløs router med en antenne så jeg kan få internettet ned i stueetagen.

Forbindelsen svinger bare utroligt meget og er ikke altid særlig god.

Spørgsmålet er så kan man få en trådløs router der kan levere et bedre og stabilt signal????

Jeg har set der er nogen der har 2 antenner er de væsentligt bedre????
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:11 #1
hvilken modtager har du i stueetagen
jeg kender nogen der har haft samme problem, de havde et netkort med antenne bag på modtagercomp. de udskiftede det med et stk "WET11-Wireless Ethernet Bridge"
det løste problemet for dem
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:15 #2
hvis du køber et WET11 over nettet har du jo 14 dages returret, og du kan levere det tilbage, hvis ikke er bedre
Avatar billede e30 Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:22 #3
I stueetagen hvor jeg har min pc'er har jeg et trådløs netkort med en antenne bag på. Routeren har også kun en antenne.

Signalet svinger meget og har også en tendens til helt at miste signalet.
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:47 #4
jeg har en lille Winbar til at lægge i top skærm, der kan jeg bl. a. i DU Meter følge med i hastighederne up/download, og andre ting CPU/MEMORY mm
http://www.winbar.nl/
den skulle du prøve, jeg syntes den er uundværlig
Avatar billede e30 Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:51 #5
hvorfor skulle WET11-Wireless Ethernet Bridge have bedre signal???
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:54 #6
hvis du har samme sikringsgruppe i begge etager er det her måske en mulighed
http://www.energinordbutikken.dk//product.asp?product=284&sub=0&page=1
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:58 #7
så vidt jeg ved sender de fleste små antenner med 2 DBI
så her var måske også en mulighed
http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO5-RSMA&menuid=WLAN&level=1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. oktober 2005 - 14:18 #8
Bruger du B eller G eller måske endda mixed mode på dit udstyr. Prøv at låse det til B.

Hvilken Router og hvilket netkort er der tale om?