Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
29. oktober 2005 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Advarselsbox: C:>WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NET

C:>WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NET. Styrefilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at at afslutte programmet.

Denne advarselskasse kommer op på min skærm. Hvad betyder det, og hvordan kan det rettes.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. oktober 2005 - 15:58 #1
Du kan rette det ved at kopriere den over fra windows\repair mappen.
Hvis du ikke kan logge på windows skal du kopiere den fra recovery consolen
http://www.wown.com/j_helmig/wxprcons.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
29. oktober 2005 - 16:06 #2
den skal kopieres fra windows\repair til windows\system32 mappen -
Det er forklaret her at en version microsoft sp2 automatisk sletter filen som skal bruges af andre programmer en windows egne - derfor ser man fejlen i xp http://www.oldmp.com/forms/download/xpservicepack2.htm
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
29. oktober 2005 - 16:12 #3
Det virkede, tak for det.
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
29. oktober 2005 - 16:12 #4
Du får dine point :-)
Avatar billede hcma Novice
29. oktober 2005 - 17:09 #5
og derfor skal man huske at slå Read-Only til igen, da filerne ellers vil blive fjernet igen efter man har genstartet Windows.
Der står en hel smøre om det her. http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no14
(bl.a. dette: Typisk er det spyware der sletter autoexec.nt for at beskytte sig selv, så det ville nok være en god ide, lige at se en HijackThis-log fra maskinen.
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
29. oktober 2005 - 17:15 #6
ok, tak for det. Jeg havde også trykket på read only.