Avatar billede starfish Nybegynder
28. oktober 2005 - 23:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Net fra modem + trådløs router til trådløs router med flere pc'er

Hej.

Jeg har flyttet mit kontor fra den ene ende af lejligheden til den anden, med det resultat at jeg ikke længere har internet :(

Mit ADSL modem virker nemlig kun i eet af mine telefonstik (det i soveværelset)

Jeg vil nu gerne have mit ADSL modem sluttet til i soveværelset og så overført signalet til kontoret, så mine pc'er der kan komme på nettet.

Jeg har forestillet mig flg.

Soveværelse:
ADSL modem (CISCO 677) + Topcom (WBR 354G) trådløs router tilsluttet via kabler.

Kontor:
D-Link 714P+ trådløs router + pc'ere og printere tilsluttet routeren via kabler.

Er det muligt at få de to trådløs routere til at snakke sammen trådløs, så jeg kan få mit net op at køre?

Jeg har haft det til at virke med kabler imellem routerne, men synes ikke lige jeg kan greje, hvordan det skal gøres trådløst.

Det er ikke en option at installere trådløse netkort i pc'erne.

Hjælp :)

På forhånd tak.
Avatar billede tumben Novice
29. oktober 2005 - 00:27 #1
routeren i kontoret står vel til DHCP..den henter så henter en lokal ip i soværelsesrouteren (som du sætter til macfiltrering og tillader "kontormacén" ).
kontorrouteren deler så lokal IP ud  (eller er jeg gal på den..

Men ku du ikke bare ha EN netledning fra MODEM.....og så direkte ind i D-Link 714P+ trådløs router. det vil med garanti virke bedre en det trådløse...mellem routerene
..og så sparer du også en router

virker jo så kun hvis du slet ikkke skal ha nogen pc i soveværelset (det skriver du ikke noget om)
Avatar billede starfish Nybegynder
29. oktober 2005 - 07:58 #2
Hej.

Min D-Link har i dag tilsluttet 2 pc'er og en printer via kabel. D-Link skal derfor stå i kontoret, hvor disse maskiner befinder sig.

Modemet befinder sig i soveværelset af den ene grund at det er det eneste sted telefonstikket virker til ADSL. Der skal ikke stå pc'er i soveværelset.

Hele øvelsen går på at jeg vil være fri for at skulle trække kabler fra soveværelset til kontoret.
Avatar billede tumben Novice
29. oktober 2005 - 11:03 #3
jo det har jeg fattet...men du skrev ikke noget om at du ikke VILLE ha bare 1 ledning...fra soveværelset til kontoret..

hvorfor virker det modem KUN i soveværelset ??? det burde kunne virke andre steder

mht det andet jeg skrev..sorry nu fatter jeg at du selvfølgelig har svært at få en ip fra router 1 til router 2 UDEN ledning.
Avatar billede starfish Nybegynder
30. oktober 2005 - 17:56 #4
Hej.

Mht. hvorfor modemet kun virker i soveværelset. Aner det ikke. Tilgengæld virker det stik modemet sidder I så kun til ADSL. Der kan ikke sluttes telefoner til.

Jeg måtte vide i det sure æble og bore huller i mine vægge og så trække et telefonkabel. 25 meter kabel og en stikdåse til montering på væggen kostede under 100 kroner, så det var sgu nok smartere end at købe diverse trådløse produkter :)
Avatar billede kingomand Novice
02. november 2005 - 00:38 #5
Bare lige en lille kommentar. Du er blevet sparet for mange grå hår og ærgelser,ved
at vælge den løsning du har valgt. jeg har flere gange kæmpet med at kompinere flere routere og få internet forbindelse til alle.