Avatar billede jakob_lk Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:56 Der er 1 kommentar

PHP i consol

Hej..

Jeg har lavet et php script som jeg vil have til at køre i consol, men der er bare det at så snart jeg bruge en mysql funktion så kommer den med en fejl som at den ikke kender denne mysql funktion..

Hvad skal jeg gøre for at det virker ?!
Avatar billede codebase Praktikant
30. november 2005 - 18:06 #1
I /etc/php4/ ligger der en mappe for web kaldet apache og en for konsol kaldet cli

i begge er der en php.ini

I apache mappens fil vil du formentligt se denne line i bunden af filen:
extension=mysql.so

og denne skal du også sikre at du har i den anden fil.

herefter reload/genstart apache