Avatar billede kenned-adriano Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Pc spil kun til 95/98 kan det spilles med XP

Hej,
Jeg har et gammelt spil som der står kun virker til Windows 95/98 er der en måde så jeg kan spille det med XP ??
Spillet er C & C Red Alert :D
Hilsen
        Kenneth
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:24 #1
er ikke helt sikker på om dette virker:
http://www.dosgames.com/xphints.php

men dette er jeg 100% sikker på virker:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/expert/durham_og.mspx
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:27 #2
Bare fordi der står det kun virker på Win9x, kan det jo godt
ske at det virker på winXP. Da spillet blev lavet vidste de sikkert
ikke noget om Windows 2K, XP osv..

Men prøv at installerer det på en XP og se hvad der sker :)
Avatar billede kenned-adriano Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:00 #3
Jeg kan ikke installere det er der den melder fejl x4wall dk
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:45 #4
virker mit nederste link ?
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:18 #5
Prøv at højreklikke på genvejen til spillet og vælg egenskaber. Derefter vælger du fanebladet kompatibilitet og sæt kryds ved "Kør dette program i kompatibilitetstilstand" og vælg så et windows i rulle menuen. Det burte virke;)
Avatar billede mc_wuschhead Nybegynder
28. oktober 2005 - 16:19 #6
EJ... jeg har først tjekket linksne nu, og ser at du har prøvet det jeg lige har skrevet........ ØV
Avatar billede meselv Nybegynder
30. oktober 2005 - 09:49 #7
ellers kan du prøve at hente dosbox http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1