Avatar billede dstruct Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Harddisk "forsvundet"

Jeg har 2 hdd's i mit kabinet, den lille (80GB) er master med OS på og delt i 2 partitioner (10GB og 70GB). Den anden er slave med 1 partition på 180GB, idag frøs min comp. og jeg måtte reboot med knappen på kabinettet. Efter reboot kan den ikke finde slave i "dene computer" den viser drev bogstav (F:) men siger drevet ikke er formateret, dette passer selvfølgelig ikke da den har siddet i, i længere tid og er fyldt med 100GB rod og har 80GB fri.

Ønsker naturligvis ikke at trykke ja til "skal formateres nu", da jeg gerne vil beholde indholdet. Den viser også drevet under denne computer>administrer>diskhåndtering, den viser de 180GB, drev bogstav, der står endda "i orden, Aktiv" under den.

Any ideas ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2005 - 12:55 #1
prøv med pcinstector fra pcinspector.de eller med (min foretrukne) getdataback fra runtime.org
Avatar billede kalp Novice
28. oktober 2005 - 12:59 #2
Tag chancen med en systemgendannelse... virker med cdrom drev som pludselig ikke fungere så måske kan det også gøre så du kan se din hd igen.

Ellers prøv at reparere windows.
Avatar billede dstruct Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:01 #3
Har prøvet med PC inspector at finde det tabte drev, men når den når til F: laver den en "access violation at adress 00403005 in module filerecovery.exe. read of adress 026EFFFC. ikke at jeg aner hvad det betyder, men den gør det hver gang. også hvis jeg bare prøver at redde enkelte filer fra F:
Avatar billede mtj Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:02 #4
prøv at højere klik på F drevet, det kan være muligt at der er sket sådan at den har fået en fejl i fat32, eller hvad du nu køre, det kan påvirke sådan at den ønsker at formatere dit drev, ellers står der noget i den stil, ellers ville jeg prøve at køre en scandisk på dit f drev, hvis den giver dig den mulighed, og så kan den muligvis rette den fejl, som jeg tror må være i dit fil index,
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2005 - 13:03 #5
hverken system gendannelse eller reperation vil virke, det er fil tabellen der er tabt.
Avatar billede draco999 Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:11 #6
INDEN, du prøver alt det der ville jeg lige først prøve at

Gå ind under Administrator Tools, og ind Computer Mannagement ind under Disk Mannegment. Der inde skulle du meget gerne kunne se din Harddisk.
Der vil den med 90% sikkerhed , hedde Disk 1. hvis du højre klikker på Disk ind kan du sætte den til Dynamsik Disk ELLER Basic mener jeg, ( sidder ved en bærbar lige nu så kan ikke se det)
Hvis du kan Konvetere den til Basic vil jeg gøre det, ellers konveter du den til dynamisk, og Vupti så har du din harddisk tilbage. ( det er selv sket for mig et par gange og der har det her ALTID virket, så det burde også virke for dig.)
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2005 - 13:13 #7
bemærk dog at benytter du dig af draco999 forslag skriver du en ny fil tabel (og derved bliver det meget sværere at genskabe dine data)
Avatar billede dstruct Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:14 #8
draco999, har jeg desværre prøvet, får bare at vide der ikke er nok plads på drevet og at den ikke vil blive opgraderet.
Avatar billede draco999 Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:23 #9
@screem brille  Nu er det så at når jeg har gjordt det har jeg Aldig Mistet data på den måde, desvære virker det ikke, i følge dstruct og det giver ingen mening.

Dstruct - Sorry så kan jeg ikke hjælpe dig.
Avatar billede dstruct Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:13 #10
Kan det være den er helt død ? .. inden den frøs, opdagede jeg at nogle filer som jeg ikke havde smidt ud mangelede, cirka 4 gb. jeg ledte og ledte men fandt dem aldrig. udover det har min comp stået tændt uafbrudt i 5 dage, men den har glimrende køling på alt, 3 kabinet blæsere, helt ny 120m cpu blæser og helt ny chipset fan da den gamle døde :(
Avatar billede draco999 Nybegynder
17. november 2005 - 11:06 #11
Jeg tror ikke den er død, men prøv at smide den i en anden komuter og se om den kan finde den.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:30 #12
brug for mere hjælp ?
Avatar billede dstruct Nybegynder
02. januar 2006 - 08:11 #13
Nej, egentig ikke, glemte bare at lukke, har købt nyt windows (havde 2000 pro før, og har købt xp pro) så har bidt i det sure æble og mistet alt. idet mindste virker min comp ordentligt, men det blev sQ dyrt. GFX kort og MBO blæser døde også så måtte af med 4200,- for at komme op og køre igen. Men jeg takker for forslagene.
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 08:53 #14
hmmm, har du ikke fået hjælp og forslag til hvad du kunne gøre ? hvorfor beholder du så point ? det er dq en mærkelig mentalitet.
Avatar billede dstruct Nybegynder
04. januar 2006 - 00:01 #15
Intet af der blev sagt hjalp mig, jo har fået forslag, men hvis de ikke er til gavn, hvad er pointene så fortjent for ?

Løste selv problemet, med nye dele til min comp, derfor.
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 11:26 #16
fint nok så er der ingen hjælp herfra igen, du kan jo bare købe nye dele igen en anden gang (hint hvis folk forsøger at hjælpe kan man sagtens give lidt for det, det andet er ikke pænt gjort)