Avatar billede sebas Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:59 Der er 6 kommentarer

Service pack 2 til Exchange 2003

Er der nogle som ved om den automatisk udvider samtlige postkasser eller om man selv skal gøre det efter installation af service pack'en? Er der forskel på om det ligger på en almindelig Windows 2003 server eller om der er tale om et SBS server?

Hvilke erfaringer har I med spamfilteret?
Avatar billede venturer Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:25 #1
Det eneste jeg umiddelbart kan svare på er med hensyn til størrelsen.
Der sker bare dét at den maksimale tilladte størrelse på dit store bliver hævet. Hvorvidt brugerne så har begrænset plads i deres postkasser kommer an på de limits du har defineret.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:34 #2
Der kommer en seperat SP til SBS om et par måneder hvor denne ligger i.

Hver opmærksom på at storen ikke automatisk bliver sat til 75GB.
For at ændre maks størrelsen, skal der stadig redigeres i registreringsdatabasen.
MS har sat en maks på 18GB, fordi de ved at folk ikke selv kan styre pladsforbruget. Denne grænse eksistere stadig og rettes i reg-basen. Søg efter DWORD nøgle ved navn ”Database Size Limit in GB”
Avatar billede holmus Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:37 #3
Det er jo, som Venturer nævner, afhængigt af hvad dine indstillinger er hos den enkelte... Således er det jo sat op til at man pr. default overholder de generelle regler der er omkring limits. I tilfælde af at du har lave en indstilling hos en enkelt bruger, vil denne ikke blive overrulet...

Jeg kan konstatere at spamfiltret ikke er særligt effektivt, når jeg benytter min webmail, dog er der en væsentlig detalje, nemlig at hvis man tilføjer afsender til usikre afsendere, så forsvinder mailen direkte over i Junk E-mail... Det er ret fedt! :)

/holmus
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:44 #4
Forresten, SP2 virker fint på SBS2003, bare SP1 er installeret på Exchangen.

Jeg synes spamfiltret er ok. Det fanger ikke alt, men der er ikke så meget administator-administration med den som med et "rigtig spamfilter". Da det ryger i brugerens Junk-mail. Bortset fra det der bliver taget i gatewayen.
Avatar billede sebas Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:07 #5
Tak for alle Jeres gode svar.

Lige for en god ordens skyld (min hjerne er lidt fredags plaget) - hvor er det nu man sætter størrelse for de enkelte brugers postkasser?
Avatar billede sebas Nybegynder
17. november 2005 - 10:11 #6
Tak for Jeres gode råd. Vil I være søde og sende et svar, så jeg kan fordele point og dermed lukke spørgsmålet.