Avatar billede bogologo Nybegynder
27. oktober 2005 - 23:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Uploade 2 forskellige filer med 2 forskellige navne

kort sagt, har 2 filer jeg skal uploade den ene skal gemmes som xx.jpg den anden som xxbig.jpg

- problemet er at når jeg oploader, er det den samme fil(den første man vedhæfter) der bliver gemt 2 gange under de forskellige navne

i min formular har jeg 2 fil felter FILE og FILE2

i min upload kode bruger jeg følgende:

f1 = fbase.SourceFileName("FILE")

for Each i in fbase.FormData
if i.isfile = true then
FileName = i.Filename(false)

if i.FileName(false) = f1 Then
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/") & "/images/prod/" & adoCount(0) & ".jpg")
elseif i.FileName(false) = i.FileName("FILE2") then
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/") & "/images/prod/" & adoCount(0) & "big.jpg")
end if

next

nogen der har et forslag til hvad jeg gør forkert?
Avatar billede softspot Forsker
27. oktober 2005 - 23:42 #1
Hvilken komponent benytter du?

Hvad har idéen med dit loop været? Jeg mener kan du ikke bare gemme filen direkte på navnet af kontrollen, f.eks.

fbase.FormData("FILE").SaveToFile(...stinavne...)
Avatar billede bogologo Nybegynder
27. oktober 2005 - 23:58 #2
sidder og roder rundt med noget Chili Upload

det er SÅ dårligt dokumenteret, men det er desvære hvad der er til rådighed.

idéen er at den skal løbe de 2 filer igennem, og gemme dem  med hver deres navn.

du ka se hvor jeg har fået "inspiration" fra  her: http://swforum.sun.com/jive/thread.jspa?forumID=116&threadID=21965

nederst på siden.

problemet er at jeg ikke vil bruge de navne på filerne som jeg uploader, hvis jeg f.eks. vil oploade aa.jpg og aabig.jpg så vil jeg ikke ha de kommer til at hedde det på serveren, jeg vil ha dem til at hedde xx.jpg og xxbig.jpg

hvis jeg bare bruger:

for Each i in fbase.FormData
if i.isfile = true then
FileName = i.Filename(false)
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/") & "/images/prod/" & adoCount(0) & ""& FileName &".jpg")
end if
next

gemmer den dem nemlig "rigtig" nok, men jeg vil ha at jeg kan definere hvad filerne kommer til at hedde.
Avatar billede bogologo Nybegynder
28. oktober 2005 - 00:03 #3
jeg har også prøvet med:

f1 = fbase.SourceFileName("FILE")
f1 = fbase.SourceFileName("FILE2")
for Each i in fbase.FormData
if i.isfile = true then
FileName = i.Filename(false)

if FileName = f1 Then
fil = ""
elseif FileName = f2 Then
fil = "big"
end if

fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/") & "/images/prod/" & adoCount(0) & ""&fil&".jpg")

end if
next

men så får jeg fejl om at filen allerede eksisterer.
det virker som om den ikke vil acceptere mine if sætninger rigtigt.
Avatar billede softspot Forsker
28. oktober 2005 - 00:11 #4
Enten er jeg dum (og det er ikke usandsynligt) eller også er jeg bare træt, men jeg kan stadig ikke gennemskue hvorfor du vil lave alle de der loops osv. hvis du ved hvad kontrollerne hedder i din form. Jeg ville bare kalde disse to linier:

fbase.FormData("FILE").SaveToFile(Server.MapPath("/") & "/images/prod/" & adoCount(0) & ".jpg")
fbase.FormData("FILE2").SaveToFile(Server.MapPath("/") & "/images/prod/" & adoCount(0) & "big.jpg")
Avatar billede softspot Forsker
28. oktober 2005 - 00:12 #5
Du skal naturligvis lægge check for om Size er <> 0 osv., men dette er bare for at skære ind til benet hvad støj angår... så kan vi altid bygge brugervenlighed på senere :)
Avatar billede bogologo Nybegynder
28. oktober 2005 - 00:14 #6
hahahahahaha, nu ligger jeg flad af grin på gulvet ka jeg godt sige dig.

jeg har siddet og rodet rundt med det her problem i tjaaa 5 timer, og slet ik tænkt på det der:S

det vidst mig der er træt hehe..

bare smid et svar så får du nogle point:D
Avatar billede softspot Forsker
28. oktober 2005 - 00:16 #7
Godt så - jeg var lidt bekymret for om det var mig der ikke havde forstået din problemstilling, men det lader til at det ikke var helt ved siden af (selvom det er sent :))...
Avatar billede bogologo Nybegynder
28. oktober 2005 - 00:18 #8
bare mig der har keglet for meget rundt i den samme kode i alt for lang tid tror jeg:D

men takker for hjælpen i hvert fald:)
Avatar billede softspot Forsker
28. oktober 2005 - 00:20 #9
Tak for point og velbekomme :)