Avatar billede deetox Nybegynder
27. oktober 2005 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

nogle enkelte sprg, ang. racing simulator opbygning

Hey.
jeg er i gang med at lave design til en racing
simulator jeg skal have bygget, og er lidt på bar bund hvad angår
elektronik som potentiometre og dioder, så har lige et par
enkelte spørgesmål.
jeg arbejder med www.betainnovations.com 's Gammaray v2

1. jeg skal bruge 3 (gerne linære) potentiometre,
kan denne her bruges?
http://www.rs-components.co.uk/electronic-components-uk/689843675-potentiometer-high-prec-cond-plastic-linear-spherical-ball-ends-10k-ohm.html

2. til det rattet bruger jeg et Roterende potentiometer med 2 udgange,
jeg skal have lavet et diode system der viser vinklen på rattet med
dioder, f.eks. 2 rækker af 10 dioder der lyser op enkelt vis
alt efter vinklen på rattet.

Spørg gerne hvisi ikke helt forstår, det er lidt svært og forklare.
Håber i kan hjælpe! og på forhånd tak
Avatar billede screem_brille Novice
27. oktober 2005 - 21:02 #1
1 ja det kan du sagtens bruge (jeg ville dog vælge et der var meget robust)

2 et roterende potentiometer med 2 udgange ? mener du et stereo pot. meter eller ?
Avatar billede deetox Nybegynder
27. oktober 2005 - 21:03 #2
det her var os en mulighed, koster bare cash
http://www.corsa-inst.com/sensorsez/lp100ez.html
Avatar billede screem_brille Novice
27. oktober 2005 - 21:07 #3
ja men det er overkill (vil jeg mene, det kan sagtens laves med alm potentiomtre, og en sjov opgave du har givet dig selv ;) )
Avatar billede deetox Nybegynder
27. oktober 2005 - 21:08 #4
svar på 2, et radialt pot med 2 moduler, se eks.
http://www.potentiometers.com/series388.cfm?session_num=2005102712531120
Avatar billede deetox Nybegynder
27. oktober 2005 - 21:09 #5
jeg vil lave et præcist simulator sæt, med 3 17" skærme med fresnel linser, sparco sæde m.m.
det blir dyrt, og jeg kender godt princippet med normale pots, men ikke så præcist som jeg kunne tænke mig
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:15 #6
brug for mere hjælp ?
Avatar billede deetox Nybegynder
09. februar 2007 - 15:49 #7
man kan altid bruge hjælp. hvad tænker du på?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 15:51 #8
Avatar billede deetox Nybegynder
09. februar 2007 - 16:02 #9
lukket