Avatar billede dux Nybegynder
27. oktober 2005 - 05:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny Hard-disk, Hvilken?

Vil ha´ mig en ny harddisk, er blevet træt af min gamle maxtor 40gb... har en Raptor 74gb også, men den kan jeg (desværre) ikke holde ud at høre på, når jeg kører windows på den :-( så den får kun lov at arbejde når der skal spilles...

så nu er lyd-niveauet mere vigtigt, og en masse GB til storage...

har set at den nye "Seagate Barracuda 9" er på gaden... men en søgetid på 11ms??? lyder rimeligt sløvt?...

hælder nok mest til 7´eren...

nogen gode idé´er til omkring en tusse?
Avatar billede boxer Nybegynder
27. oktober 2005 - 08:02 #1
Jeg er godt tilfreds med begge mine Seagate Barracuda. De larmer ikke i min maskine.

Du kan evt. købe et gummiophæng til dine harddiske. Det skulle formindske lyden fra vibrationerne.
11ms eller 8 ms - jeg tvivler på du kan mærke nogen forskel.
Avatar billede huset Praktikant
27. oktober 2005 - 08:25 #2
Raptor og støj krav hænger ikke godt sammen. De larmer totalt når der f. eks bootes :D

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159437 med en cache på 16 er jo fristende :D

9 ms er fint i dag.
Avatar billede dux Nybegynder
27. oktober 2005 - 10:19 #3
anonym: har forrygende gummi-ophæng til begge mine harddiske i mit geniale coolermaster stacker-kabinet :-)

har læst 8´erne skulle larme mere end 7´erne, men ok, de larmer stadig nok mindre end min æld-gamle maxtor...
Avatar billede dux Nybegynder
27. oktober 2005 - 10:23 #4
huset: ja den ser fin ud... hælder nok mere til Seagate, eller evt. samsung... vil forøvrigt helst ikke købe pc-udstyr over nettet... har dårlige erfaringer...

booter netop IKKE fra min raptor, medmindre der skal spilles eller der skal ske andet vildt :-) har netop læst en test af 22 nye diske på toms hardware, raptoren er stadig number one! *yes sir, det ER far* :-D
Avatar billede dux Nybegynder
27. oktober 2005 - 10:39 #5
på seagates "Barracuda 7200 Model Details" står der om 9´eren :

Features: SATA 3Gb/s with NCQ

Benefits: Higher through-put and supports Intel Hyper-Threading for increased performance of SATA servers and workstations supporting intensive applications.

hmmm gad vide hvad det betyder?, det er jo ellers sød musik, for intel freaks, der i forvejen godt kan lide at køre synkront
Avatar billede huset Praktikant
27. oktober 2005 - 10:39 #6
Bruger også selv kun Seagate diske og WS diske.

Bruger min Raptor til OS og ikke andet. Du skulle høre en med 15.000 RPM :(
Avatar billede gratis Nybegynder
27. oktober 2005 - 10:58 #7
lidt læsning til inspiration, Round-Up: Comparison Testing of 22 Hard Disk Drives , http://www.tomshardware.com/storage/20050927/
Avatar billede gratis Nybegynder
27. oktober 2005 - 11:00 #8
sorry det havde du læst :|
Avatar billede huset Praktikant
31. oktober 2005 - 08:13 #9
svar?
Avatar billede dux Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:43 #10
har besluttet mig for den sprit-nye "Seagate Barracuda 7200.9, 160 GB, 8 MB, SATA II"