Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
27. oktober 2005 - 00:27 Der er 9 kommentarer

Min Pc Fryser til (Please Hjælp mig)

Goddag til alle jer eksperter herinde :)

jeg har et kæmpe problem med min pc.
Den fryser simpelhen . Den kommer frem med : Programmet Svarer ikke. Det er meget tit den gør det nu. Det er ligesom når den skal tænke for meget , at den gør det. Jeg har self. installert min pc om og den den dukker op med samme fejl stadigvæk. Kan det være min harddisk som er ved at stå af ?? Der kommer ikke nogle Lyde eller noget fra min harddisk, så jeg tror ikk det er det.. Jeg har en Ekspert på mit arbejde som siger det enden kan være Mine ram som brokker sig nu (altså fejl på min ram) eller Software fejl . Jeg Tror personligt ikke det er software , får den har jeg kørt med hele tiden i 2år ??? Den har altid kørt godt og aldrig haft problemmer .. Kan det være fordi man ikke slukker for pc'en 100% rigtig hver gang ??

ja ,  i kan godt høre at jeg er på bar bund :(
Håber virkelig det er nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig... 1000 tak for hjælpen...

Mvh. Henrik
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2005 - 00:49 #1
Prøv at gå ind under start/tilbehør/kommandopromp. Din Windows CD skal sidde i drevet.
I kommandopromten skriver du: sfc /scannow
Og tryk enter. Så undersøger windows, om dine windowsdrivere er i orden.
Hvis du ikke kan se der sker noget, er det fordi det lille vindue som dukker op,
ligger skjult bag kommandopromten. Den kan du flytte eller lukke igen.
Desværre fortæller windows ikke hvad der eventuelt er rettet af fejl. Du må se
om det hjælper. Hvis det ikke er nok, prøver vi noget andet.
Avatar billede kurt_holbeck Nybegynder
27. oktober 2005 - 01:12 #2
Så har jeg prøvet dit forslag , men den dukkede hele tiden op med : Filer som er nødvendige for at windows kan køre korrekt , skal kopies til DLL-Cachen. selvom jeg havde Cden i :(
så trykkede jeg bare , forsøg igen , og gik videre.. ved ikke om det gør noget forskel ??? Men fejlen er der stadig ?? :(
har du andre forslag ?? ellers 1000 tak for hjælpen i hvert fald..
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2005 - 01:19 #3
Du skal nok lave en speciel repair af windows. Det vil sige, en geninstallation,
hvor du bibeholder dine data. Jeg giver dig et link, som beskriver nøje, hvad du
skal gøre. Det er ikke svært, men det er yders vigtigt at gøre nøjagtigt som der står.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede halifax Nybegynder
27. oktober 2005 - 01:26 #4
gotfred, hvad skulle en repair hjælpe, når Henrik har installeret sin pc om, som han oplyser.

Tror snarere på den med RAM, for er der fejl ved dem, ja så stopper den bare, fryser.
Har du mere en én ram stang i så tag den ene ud. Hvis stadig den fryser så prøv at bytte om med den anden (de andre).
Avatar billede halifax Nybegynder
27. oktober 2005 - 01:29 #5
Du kunne prøve Windows Memory Diagnostic

http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

eller prøve at køre memtest86  www.memtest86.com
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2005 - 01:46 #6
halifax - Jeg har prøvet at læse fejlbeskrivelsen igen, og det er da rigtigt, at hvis
problemerne først er kommet efter at Henrik har installaleret sin PC om, så må
mistanken nok ligge der. Men det kan vel ikke udelukkes, at windows har taget skade
hvis han normalt bare tager strømmen fra den i stedet for at lukke ned? sfc fortæller
jo at at der skal kopieres filer til DLL-cache. Men din ide med at prøve rammene er jo
under alle omstændigheder god.
Avatar billede boxer Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:36 #7
Ram er et godt bud.

Prøv at lave en fejlsøgning på harddisken. Højreklik på drevet, vælg Egenskaber - Funktioner. Tryk på knappen "undersøg nu"
Der popper en lille dialogboks frem hvor du skal sætte flueben i 2 bokse. Du skal genstarte din PC.

Det er denne fejlsøgning Windows ofte foretager når computeren ikke lukkes korrekt.

Man har ikke respekt for sin PC hvis man bare slukker på strømstikket :o) Sluk den altid korrekt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. oktober 2005 - 08:09 #8
test ram og harddisk som andre har foreslået, men brug memtest86 og harddisk producentens tool til at scanne for fejl. Begge finder du på www.ultimatebootcd.com du kan enten tage de enkelte filer, eller hele CD'en (anbefales).
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. oktober 2005 - 08:16 #9
hvor gammel er pcén..?
har du delt drevene op.?
ellers tror jeg du skal prøve at scanddiske, diskoprydning, slet alt i temp, internet temp, cookies..m.m..defragmentere.
og slet programmer du ikke bruger.. altså en ordentlig oprydning.O)
Opdater hos Ms, husk firewall. Og scan for virus, og spyware.
check også dma.->>http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm

ellers slå automatisk genstart fra i egenskaber for denne computer/avanceret/start og genoprettelse..
fjern fluebenet i genstart automatisk..

du kan evt. checke logbogen, og slå fejlen nummeret op her.>>http://www.microsoft.com/technet/support/ee/search.aspx?DisplayName=Windows%20XP%20Professional&ProdName=Windows%20Operating%20System&MajorMinor=5.1&LCID=1033
gå i start/programmer/kontrolpanel/ydelse og vedligeholdse/admin/logbog.

hvis der viser sig samme fejl flere gange, kan det give et "clue" på hvad som er galt..?