Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 22:47 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

defragmentering

Outlock Expres begyndte pludselig at svare \"online ingen nye meddelelser\" så jeg ikke kan hente mail, jeg prøvede defragmentere, men fik at vide at der var fejl i formatering af disken prøv scandisk.den kunne ikke køre scandisk, så enven foreslog at køre scandisk fra dos.det har jeg prøvet, og derefter prøvet at køre defragmentering,men det kan jeg ikke
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 22:49 #1
kan det skyldes at jeg har fået en gammel brænder og forsøgt at bruge den
møller
Avatar billede parazite Nybegynder
19. april 2001 - 22:50 #2
Du skal huske at afslutte ALLE kørende programmer før du begynder defrag.

Ctrl + Alt + Del > Fjern alle undtagen Explorer og Systray!
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 22:56 #3
Det har jeg gjort
møller
Avatar billede parazite Nybegynder
19. april 2001 - 22:58 #4
Er du sikker på en defrag vil løse Outlook-problemet? Og kørte scandisken i DOS?
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 23:02 #5
nej jeg er ikke sikker på nogen ting, jeg er ikke ret skrap.Scandisken kørte i dos og skrev\" mistede klynger er gemt som filer i C:\\scandisk.log, det ved jeg heller ikke hvad er
Avatar billede Techwork Praktikant
19. april 2001 - 23:07 #6
Husk også at slå screen-saver fra, ellers starter scandisk bare forfra, ind til den til sidst opgiver.

Hvilken fejl kommer scandisk i Windows med...?
Avatar billede makse Nybegynder
19. april 2001 - 23:09 #7
Start i fejlsikret tilstand. Kør Scandisk og Defrag.
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 23:11 #8
I windows stardede scandisk op 10 gange og spurget om jeg ville fortsætte. Så var det min ven foreslog at køre den i dos, her svarede den at der var fundet et antal filer der var gemt i C:\\scandisk.log, og den kan jeg ikke finde og ved ikke hvordfan den skal bruges
Avatar billede parazite Nybegynder
19. april 2001 - 23:12 #9
Den info kan du ikke bruge til noget. Som makse foreslår, prøv at starte i Fejlsikret tilstand.
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 23:12 #10
Jeg bruger ikke screen-saver
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 23:30 #11
Jeg har nu prøvet at køre scandisk i fejlsikret tilstand. samme resultat som før.den skifter mellem \"undersøger filallorkeringer\" og\" undersøger mapper. det bliver den ved med
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 23:36 #12
Der er tre der har svaret. jeg har mulighed for at fordele point mellemparazite og x-tra i menuen \"avanceret\" hvorfor ikke også makse, jeg har point nok til alle der kan hjælpe evt pr telefon, jeg har brug for at det er i orden, selvom jeg i Opasia kan se min post
Avatar billede parazite Nybegynder
19. april 2001 - 23:37 #13
Hvad gjorde du før Outlook begyndte at melde fejl?
Avatar billede parazite Nybegynder
19. april 2001 - 23:38 #14
Altså: Installerede du nogen programmer, slettede nogen, legede med nogen indstillinger?
Avatar billede makse Nybegynder
19. april 2001 - 23:38 #15
Hent et testprogram til din harddisk på producentens hjemmeside.
Har du evt. kørt en virus scan?
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 23:43 #16
Hej Makse
jeg har ikke kørt virusscan
Min computer er af mærket Acer, hvad gør jeg så
Avatar billede makse Nybegynder
19. april 2001 - 23:49 #17
Kør først en virus scan. Hent evt. InoculateIT på http://antivirus.cai.com/cgi-bin/ipe/connect.cgi

Hvis der ikke findes nogen virus, så skal vi lige teste harddisken.
Men vi skal vide hvad fabrikat, model og type harddisken er, før vi kan finde et program til dig.

Hvilken model Acer er der tale om?
Avatar billede møller Nybegynder
19. april 2001 - 23:57 #18
Jeg har intet virusprogram.
AcerAcros P166MMX købt i 1997
Avatar billede zhark Nybegynder
20. april 2001 - 00:00 #19
Jeg er lige kommet på! Er lidt nysgerrig:
Fu skrive \"online ingen nye meddelelser\" det står min altså også på... når der ingen nye meddelser er!!!! Har du prøver at sende en til dig selv, for at kontrollere?
Det med at slå noget fra: Prøv i start/kør og skriv msconfig tast OK og se under fanebladet start, fjern hak i dem du kan se du ikke lige skal bruge og genstart så med ctrl+alt+del.
At defragmentering genstarter skyldes et program kører i baggrunde og skriver til HD
Avatar billede zhark Nybegynder
20. april 2001 - 00:03 #20
lidt taste fejl!
Har du også prøvet at gå op under funktioner/send og modtag (hendt alt) og se om den PRØVER at hendte mails?
Avatar billede møller Nybegynder
20. april 2001 - 00:06 #21
Zhark
Defragmentering genstarter.Hvar er det for et program der kører i baggrunden, når jeg starter defrag efter maskinen har været slukket?
Avatar billede zhark Nybegynder
20. april 2001 - 00:12 #22
Det jo netop det du kan se ved at bl.a ved at skrive msconfig under kør og så taste enter eller OK. Under fanebladet start, står alle de programmer som du har sat til at starte op!!!
Der kan være joboversigt osv. bl.a alle dem du har ikone af på proceslinien
Avatar billede makse Nybegynder
20. april 2001 - 00:13 #23
Har du det P/N nr. der står på labelen. på computeren?
Avatar billede makse Nybegynder
20. april 2001 - 00:14 #24
zhark > 19/04 2001 22:50:17 & 19/04 2001 22:56:13
Avatar billede møller Nybegynder
20. april 2001 - 00:17 #25
Xhark
Jeg prøvede lige funktioner/ send og modtag og den hentede post, og det virkede. Inden jeg gjorde det,var knappen send og modtag nedtonet nu var den klar igen. jeg prøvede igen at åbne Outlock expres, nu er den igen nedtonet
Da \"funktioner-send og modtag\" lykkedes, var de tre muligheder optonede, nu er de igen nedtonede.
Jeg har prøvet at finde et testprogram ved Acer, det kunne jeg ikke
Avatar billede møller Nybegynder
20. april 2001 - 00:21 #26
Makse
Pn nummeret er 98x3671DT6
Avatar billede zhark Nybegynder
20. april 2001 - 00:23 #27
Lidt kringlet nu :)
Avatar billede zhark Nybegynder
20. april 2001 - 00:31 #28
makse>
OK, men 00:06:33, du ved sku godt noget kan srives/forståes(...) på mere end een måde ik\'?
Avatar billede møller Nybegynder
20. april 2001 - 00:41 #29
Var der et nødvendigt nummer mere må det være S/N h497560.
Makses talkode til Zhark og Zharks 2 sidste kommentarer forstår jeg slet ikke.
Jeg prøvede msconfig der var 18 poster og jeg ved ikke hvilke der lige skal bruges. Nu prøver jeg at hente den antivirus
Avatar billede makse Nybegynder
20. april 2001 - 00:41 #30
zhark > Ja. :)
møller > P/N gav intet resultat hos Acer. Åben maskinen og skriv ned hvad der står på harddisken. Just in case, der er noget galt med den.
Husk også at køre virus scan.
Avatar billede zhark Nybegynder
20. april 2001 - 00:42 #31
makse>
Jeg vil faktisk gerne høre en ting fra dig!
ctrl+alt+del så stoppes prg som kører - sådan da. Men jeg mener helt ærligt at f.eks. virus (det har han ikke) men ANDRE prg sagtens kan køre. Jeg har selv stoppet 2 prg og ikke siden haft problemer - er vi ikke enige?
Avatar billede makse Nybegynder
20. april 2001 - 00:44 #32
møller > Det var tidspunkterne på de to kommentarer, hvor du fortalte du havde prøvet CTRL-ALT-DELETE metoden.
Avatar billede møller Nybegynder
20. april 2001 - 02:53 #33
Tak for hjælpen ,selvom det ikke hjalp.Jeg er glad for at havde fået et virusprogram.
Ville gerne også give makse point men det kan jeg ikke , jeg kan kun give til I to + X-tra .
hvordan gør jeg det
Går i seng nu kommer tilbage i morgen
Avatar billede møller Nybegynder
20. april 2001 - 02:55 #34
Tak for hjælpen selvom det ikke hjalp. Jeg er glad for
Avatar billede møller Nybegynder
20. april 2001 - 23:14 #35
Mit problem startede med Outlock ikke kunne hente post.Det problem er løst.min mailkonto var blevet slettet.
Jeg kan stadig ikke køre scandisk og defragmentering.Skal jeg oprette spørgsmålet igen for at kunne give point? eller?