Avatar billede don_r Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:29 Der er 24 kommentarer

Server hosting

Hej Eksperter

Jeg har et website med omkring 5000 unikke besøgende pr. mrd. Lige nu står den hjemme hos mig, godt nok på en 10mbit linie. Men da vi lige nu er ved at indgå samarbejde med en partner inde for vores felt, er det vigtigt at den ikke har nedetid i forbindelse med strømsvigt hjemme hos mig m.m.

Derfor søger vi efter en partner der kan hoste vores server, vi regner med at skulle bruge max 100GB trafik om mrd. Lige nu bruger vi omkring 2GB, men vi regner stærkt med at det stiger meget med tiden.

M.h.t webhotel, så kan det ikke udmidbart lades sig gøre, vi har installeret mod_perl som ikke mange køre med, desuden har vi en masse cronjobs kørende og vores diskplads kan stige i takt med antal brugere.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:44 #1
kig på www.rackserv.com for serverhosting ...  når I sammenligner webhoteller, så værd specielt opmærksom på trafikpriserne, da de let kan overstige selve hostingprisen når vi taler 100GB eller mere ..
Avatar billede don_r Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:52 #2
Den står som ude af drift :o)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:19 #3
hmm.. ja, ikke noget godt salgsargument ...  men de må åbenbart være ved at pille ved noget ...  min server svarer dog fint, så hostingdelen fungerer ....
Avatar billede don_r Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:20 #4
Jeg har glemt at skrive hvad vi kan tilbyde. Vi kan udmidbart lave en partneraftale hvor det klart fremgår hvem der hoster vores site.

Det er muligt at betale noget for hostingen, men ikke de omkring 1000,- der normalt er prisen.
Avatar billede don_r Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:29 #5
Der er selvfølge også andre muligheder.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:33 #6
ny hjemmeside:  www.saxnordic.com
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:58 #7
jeg har haft en server hos www.rackserverz.biz, var skeptisk istarten pga af deres domænenavne med z :) virker en smule uproffesionelt på mig.

Men har faktisk været rigtig glad for serveren, der er 100 gb trafik med pr. måned til en billig pris, og det var netop argumentet for at jeg valgte dem.

Deres support er flink og hurtig, og der har endnu ikke været noget nedetid, udover egne fejl.

Hvis i kan nøjes med en udenlandsk server får man meget mere for pengene. Men det giver ofte en række andre problemer.
Avatar billede don_r Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:11 #8
triple-x >> har været inde på deres hjemmeside og kigget det ser rimeligt billigt ud. Men jeg har ringet til dem, og det koster.

199,- pr. mrd + omrking 600,-pr. mrd for trafik (80GB indlands). De var meget flinke der inde og jeg spurgte om de havde nogle sponsorater, men det mente han ikke de havde :o)

Det fåes sikkert billiger, hvis man lægger der på en delt server.
Avatar billede don_r Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:13 #9
Jeg ville sindsygt gerne have www.rackserverz.biz de virker prof, men jeg har ikke råd til at give omkring 800,- pr. mrd. lige nu. :o)

Jeg har egen server som kan sættes op, det eneste jeg mangler er et stabilt sted hvor den kan sættes på en hurtig linie.
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:17 #10
Ja okay, du kan evt prøve fortælle lidt mere om dit koncept herinde, jeg ved der sidder folk der ejer hosting firmaer, eller måske har en del af nogle lokaler.

Det kunne være de fandt din ide/side interessant og kunne gå med på et sponsorat af en art.
Avatar billede don_r Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:43 #11
jo det vil jeg da :o)

Det drejer sig om http://www.travellog.dk, tag i et kig på den.

Vi er lige nu ved at lave nye muligheder for vores brugere + en masse andet.

Ønsker du en uddybende beskrivelse kan du sende en mail til robert@travellog.dk
Avatar billede giang Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:42 #12
Jeg kunne muligvis godt tilbyde jer et sponsorat der dækker noget af udgiften, til gengæld for en reklameplads på jeres forside.

Jeg har også et par andre mulige løsninger, hvis du er interesseret?
Avatar billede don_r Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:54 #13
giang >> Jeg er lutter øre :o)
Avatar billede giang Nybegynder
27. oktober 2005 - 16:01 #14
don_r>> mail sendt
Avatar billede felix- Nybegynder
27. oktober 2005 - 20:32 #15
Hej don_r,

Vi kan tilbyde dedikerede servere til meget lave priser og i meget fleksible sammensætninger, der burde kunne leve op til de behov du beskriver mhs. til trafikken. Er du interesseret i at høre mere? I så fald kan jeg sende dig en e-mail med et link til vores webside samt en kort introduktion.
Avatar billede don_r Nybegynder
28. oktober 2005 - 09:17 #16
felix- >> det må du meget gerne
Avatar billede ttopholm Nybegynder
31. oktober 2005 - 20:55 #17
don_r, har du fundet en partner til din server ;-)
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
06. november 2005 - 19:03 #18
Jeg har en "unmetered" 10mbit, 2x80 SATA DH, 3.2 ghz, 1024 mb ram og en masse andet småtterier.. og det betaler jeg lidt over 1300 kr for i usa. forbindelsen er ikke så dårlig som man tror.
Så du kan se på den danske og udenlandske, her USA.. hvordan priserner ligger. Men der er også mange andre ting man skal være opmærksom på. Backup koster også penge hvis man ikke gør det selv. skal den være managed eller kan du klare det hele selv.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2006 - 18:07 #19
Hvad med web10.dk. Der har man fri traik og 1gb plads
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. maj 2006 - 18:21 #20
fri trafik eksisterer ikke ... og slet ik for de billige webhoteller ;-)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2006 - 18:44 #21
Sagde de til mig at de havde fri trafik
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. maj 2006 - 19:25 #22
der er altid en begrænsning på det ..  nogen gange en grænse du ikke får at vide før de lukker dit webhotel pga. for meget forbrug ...
men der er ALTID en begrænsning..
De mere seriøse webhoteller fortæller dog hvad de lægger i "Fri trafik". Typisk x GB gratis trafik pr. måned, før de begynder at fakturere ekstra trafik.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2006 - 19:32 #23
Ok
Avatar billede cybermike Nybegynder
31. juli 2006 - 19:30 #24
Skriv til mig hvis du stadig mangler en løsning.
Email: mc@mcs.bz , MSN: ekimrebyc@hotmail.com

  Mvh
Mikkel Christensen