Avatar billede zrednaz Nybegynder
25. oktober 2005 - 23:37 Der er 3 kommentarer

Tilsyneladende et godt tilbud fra Dell - se nærmere

Dell har for tiden (t.o.m. i morgen) tilbud på nogle Dimension-computere. Min computer kører hæsligt i spil, så jeg har været inde og se på en ny løsning... Jeg fik sammensat en Dimension  9150 med disse komponenter:

Pentium 4 630 (3.0GHz, 800FSB, 2MB Cache)
1 GB RAM (DDR2 533 MHz)
160 GB Serial ATA-harddisk
256MB nVidia GeForce 6800 (DVI/VGA/TV-out)
DVD-brænder & diskettedrev
Keyboard & mus
WinXP home & Works

Altså en komplet computer uden skærm og lydkort. Det bliver i alt 5.056 kroner inkl. moms og fragt! Alternativt kan den fås til lidt under 4000,- med en lidt langsommere type RAM og et Radeon X600-grafikkort. Det kort har jeg dog fået frarådet...

Men hva' synes I? Jeg er ikke så meget inde i comptuermarkedet for tiden, men jeg synes, den ligger konkurrencemæssigt ret godt.
Avatar billede john.doe Nybegynder
26. oktober 2005 - 08:25 #1
Jeg ville købe et andet mærke eller bygge selv, Dell er der for mange problemmer med.
Avatar billede thjal Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:21 #2
jhon.doe - hvilke problemer har du oplevet med Dell!? Jeg synes det er nogle gode maskiner de sender på markedet og hvis der endelig er problemer med maskinerne så har de en excelent service for at få fikset problemet.
zrednaz  - som jeg kan se det ser det ud til at være et rimeligt godt tilbud, taget i betragtning at det er en Dell.
Avatar billede zrednaz Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:47 #3
>Jeg ville købe et andet mærke eller bygge selv, Dell er der for mange problemmer med.

Hmm, min nuværende computer er en saml-selv fra Føniks (okay, det gør ikke situationen bedre). Den har lige fra start haft diverse underlige problemer, som selv computerforretningen ikke kunne løse. Jeg er godt klar over, at jeg sikkert bare har været uheldig, men jeg tillader mig alligevel at købe en færdigsamlet maskine denne gang...

>zrednaz  - som jeg kan se det ser det ud til at være et rimeligt godt tilbud, taget i betragtning at det er en Dell

Men også hvis det ikke var en Dell - kan du overhovedet matche tilbudet andre steder? Jeg har prøvet på f.eks. pc-netto.dk, hvor man kommer op minimum 6000,- for den samme konfiguration (uden operativsystem og fragt).