Avatar billede freeman111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:36 Der er 23 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan ser jeg hvor mange Watt min strømforsyning er?

Hvordan ser jeg hvor mange Watt min strømforsyning er? og hvis jeg skal skifte den hvad skal jeg så vide af info ?

Det hele er pga nyt Grafikkort.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:39 #1
der er sikkert et label på den,..
ellers prøv dette program?
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe

ved ikke om det fortæller det..O)
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 14:39 #2
tager den fysisk ud (hvis klistermærket ikke er til at se) og aflæser det, der er ingen andre måder du kan udlæse det på *S*
Avatar billede huset Praktikant
25. oktober 2005 - 14:39 #3
Det står vel på strømforsyningen hvis du åbner computeren
Avatar billede huset Praktikant
25. oktober 2005 - 14:40 #4
lavalys kan ikke vises størrelsen -bartfreak
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:40 #5
se under energi styring..O)
Avatar billede huset Praktikant
25. oktober 2005 - 14:41 #6
Kan du ikke se :D

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Her kan opretter se hvor står en PSU der skal bruges
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 14:43 #7
-bartfreak nope, det står ikke under energi styring, der er ingen måde at en PSU kan fortælle et bundkort på hvor stor den er effekt mæssigt (i nogle servere med redundant PSU er det muligt, men ikke i en desktop computer)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:43 #8
smart link !!

Men check lige energi styring i everest..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:44 #9
hos mig står der nuværende strømkilde.. 230 -og det er korrekt.!!
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 14:46 #10
-bartfreak nej det er spændingen, ikke hvilken effekt din PSU kan levere ;)
Avatar billede huset Praktikant
25. oktober 2005 - 14:46 #11
Enig med SB
Avatar billede freeman111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:47 #12
OK nu ved jeg at jeg har 300W srtømforsyning og mit grafikkort skal bruge min 350W så den skal skiftes:-( men hvad skal jeg vide nå jeg skal købe nystrømforsyning?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:49 #13
kan PSU'en ses i everest ? kan ikke huske det :D
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:49 #14
atx , micro atx.. hvor mange pins.. 20 el. 24.. se i manualen, el. bare tag den med.

og iøvrigt..Hmm..O)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:50 #15
ahhh det er jo sagt ;D ^
Avatar billede huset Praktikant
25. oktober 2005 - 14:50 #16
Nej, det kan ikke egr_sli!
Avatar billede freeman111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:51 #17
Pins? jamen skal jeg tage den med eller er det ikke bare noget jeg kan se i det der everest?
Avatar billede huset Praktikant
25. oktober 2005 - 14:52 #18
Tag den med til stedet du handler - så går intet galt
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:53 #19
det kan du ikke se..O)

men hvad står der hos dig, under energi styring, nuværende strømkilde..?
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 14:53 #20
ja en ATX strømforsyning fåes med både 20 og 24 ben, men det står i din manual til dit bundkort, hvilken type PSU du skal bruge *S* (og hvilket bundkort du har kan du se i everest, ikke de andre ting)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:53 #21
el. jer andre.. huset.. screem.??
Avatar billede huset Praktikant
25. oktober 2005 - 14:55 #22
Du kan altid få en connector til PSU hvis den ikke passer. Tag den med ned hvor du handler. Så er du sikker
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:55 #23
læg mærke til hvor meget den støjer også, jeg købte en af de billigste PSU for et ½ år siden: en qtec 550w med tre fans installeret: http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=14102
den koster ca. 450 og støjer ikke sindsygt meget... et ok valg som kan trække alt, inc. casemodding og et kraftigt grafikkort osv.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:56 #24
bare et lille forslag ^
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 14:57 #25
Pc 1 Beskrivelse Nuværende Strømkilde    230 VAC
Pc 2 Beskrivelse Nuværende Strømkilde    230 VAC

Og det siger de alle, selv min maskien med 4 redundant PSU (ved dog ikek hvad den siger, hvis jeg tager stikket fra stik kontakten ud, og lader den køre på UPSen)
Avatar billede freeman111 Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:12 #26
Den har 20 pin hvad så nu? hvad skal jeg have?
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
25. oktober 2005 - 16:14 #27
Det som du oplyser der er Input Source på din PSU.

Ofte er der et lille skema som skematisk viser hvordan effekten er fordelt på din PSU, og hvor stor Output den har.

Det plejer det i alt fald.

Og lige det med Egr_Sli siger om en qtec PSU. Jeg har kun dårlige erfaringer Qtec PSU'er. Og de 550w de opgiver er ikke den reele effekt de kan levere. Det er det ABSOLUTE PEAK den overhovedet kan levere, når solen skinner.

Kan vi få noget info om din PC og dit GFX, så kan folk nemmere hjælpe dig til at købe en ny PSU evt.