Avatar billede superman001 Nybegynder
25. oktober 2005 - 01:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XP hænger efter geninstallation

Hey guys,

Har endelig taget mig sammen til at genintallere Win XP, men efter utallige mislykkedes forsøg, har jeg brug for hjælp!

Installationen forløber fint, men når installationen er færdig, og computeren booter går den kold...
Win XP logoet kommer frem, og progressionsbaren kører under logoet, men så går skærmen i sort, og min skærm kan ikke finde noget signal.

Nogen forslag til hvad der er galt? Jeg har prøvet at installere mindst 5 gange, og med to forskellige versioner af XP, en dansk og en engelsk. Begge er med SP2. Men jeg får samme resultat hver gang!

Håber I kan hjælpe...
Avatar billede off-line Nybegynder
25. oktober 2005 - 02:16 #1
Har du i den forbindelse skiftet et eller andet f.eks kabel, ram mm. ellers hvis du
kan så prøv med en anden HD, Eller nedlæg hele HDén op lav nye partitioner, eller
få fat på en test floppy fra HD firmaet og undersøg din HD, eller download Ultima
bootdisk, den kan undersøge din HD mm.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 07:17 #2
prøv at fjerne pcikort, netkort feks., også grafikkort, hvis der er et onboard.
Avatar billede ndp Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:07 #3
ellers prøv "safe-mode" (F8) og de-aktivere alle de enheder du ikke skal bruge.. og genstart.
Avatar billede superman001 Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:18 #4
Tak for forslagene, er ved at prøve dem af...
Jeg vender tilbage, når jeg har fundet ud af om det virker!
Avatar billede superman001 Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:41 #5
Heheeeyyy,

Nu kom jeg sgu ind i Windows!
Jeg har taget mit trådløse netkort og TV-kortet ud. Men hvordan får jeg det nu til at funke med det i igen?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:46 #6
okay..O)

smider et svar
Avatar billede superman001 Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:52 #7
Ok, det ser ud til at virke, tak for hjælpen drenge!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:24 #8
Ska' du ikke have "trådløse netkort og TV-kortet" med igen ?

Når din puter er helt opdateret (og du har oprettet et gendannelsespunkt) så isæt henholdsvis det trådløse netkort og TV-kortet - evt. i andre slot end før. Og se hvad der evt. sker...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:27 #9
man kan se i manu, om det er delte pci-slots..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:40 #10
... kunne nemlig være IRQ konfligt ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:41 #11
Ved ikke om dette har noget at sige/gøre:

Check i din BIOS: Er der et sted der står noget med Plug&Play support ell. lign.  Så skal den så vidt muligt være [Y].
Visse BIOS Default er [N].
Avatar billede superman001 Nybegynder
25. oktober 2005 - 22:01 #12
JEG ER EN KÆMPE SPASSER!!

Har fundet fejlen, det var hverken netkortet eller TV-kortet der var problemet...

Jeg har to udgange i mit grafikkort, VGA og DVI. VGA-udgangen går til min skærm, og DVI-udgangen går til min projektor.

Under boot overføres billedet til begge udgange, men når XP starter op, er det kun et af signalerne der er aktive, i dette tilfælde DVI-signalet.

Det tog mig så lige omkring 36 timer at finde ud af...

Sorry for wasting your time!!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2005 - 04:36 #13
Tihi - jeg har foresten være ude for noget lign. Der havde jeg dog to skærme på og kunne se fejlmuligheden...